ניסיון מתקפה אירע היום (רביעי) בסמוך לשגרירות ישראל בטורקיה, כשאדם חמוש בסכין בן 41 ניסה לפרוץ לשגרירות ולדקור את הנמצאים במקום. גורם במשטרה הטורקית סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי התוקף צעק בזירה "אללה אכבר" לפני שנורה ברגלו על ידי איש ביטחון. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי השליחים והצוות לא נפגעו וכי התוקף נפצע בטרם התקרב לשגרירות עצמה. 

התוקף, אזרח טורקי בן 41, הגיע למקום כשהוא נושא תיק. השוטר זיהה כי הוא מתנהג משונה ושאל אותו מדוע הגיע לשגרירות. האיש שלף סכין עטופה בנייר מהתיק והשוטר ביצע נוהל חשוד כמתבקש וקרא לו לעצור. משלא הפסיק את אחיזת הסכין, השוטר ירה ליד רגליו. התוקף הסתובב ופנה לשוטר אחר שמוצב קבוע ליד השגרירות שדרש ממנו לעצור, נופף בסכין לעברו והלה ירה בו בכף הרגל ונטרל אותו. חשוב לציין כי למרות הדיווח הטורקי על הרוג במקום שלא ברורה זהותו, לפי הדיווחים הרשמיים לא היו הרוגים בתקרית והתוקף עצמו נוטרל ונפצע באורח קל. המשטרה בחנה בזירה את תיקו של התוקף והאזור שמחוץ לאזור השגרירות נסגר ע"י כוחות הביטחון.

התוקף: אינו יציב בנפשו

המושל באנקרה מסר לאחר האירוע כי התוקף שנתפס, שככל הנראה איננו יציב בנפשו, התעלם מאזהרת המשטרה לפני הירי שבוצע על מנת לנטרלו. עוד נמסר כי ככל הנראה התוקף לא פעל מטעם ארגון מסוים וכי אין רישומים פליליים קודמים על שמו.

 
 




זירת ניסיון התקיפה, היום. צילום: רויטרס



צילום: רויטרס



שוטרים בזירה, היום. צילום: רויטרס



הכוחות בשטח, היום. צילום: רויטרס




לפני כחודשיים דיווחו כלי תקשורת בטורקיה כי חמישה בני אדם ניסו לפרוץ לקונסוליה הכללית של ישראל בטורקיה הנמצאת באיסטנבול. עפ"י הדיווח, מטרת העצורים הייתה לבצע מחאה כנגד הפעולות הצבאיות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה, בעקבות התקיפות שאירעו באותו היום, בתגובה לירי רקטה על שדרות. בסוכנות הידיעות "אנדולו" נכתב אז כי המפגינים ניסו להיכנס לבניין הקונסוליה והם נחסמו על ידי כוחות המשטרה שאבטחו את המקום.







האירוע לפני כחודשיים התרחש לאחר קירוב ביחסים בין ישראל לטורקיה, בעקבות אישור הסכם הפיוס בין המדינות על ידי הפרלמנט הטורקי שהושג עם ישראל ביולי האחרון.