שוטר היס"מ יוסי קירמה ז"ל (29) ממבשרת ציון שנרצח בפיגוע הירי הרצחני שאירע הבוקר בירושלים, הובא הערב (ראשון) למנוחות בבית העלמין בהר הרצל. אלפים בני משפחה, חברים ומכרים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, ובהלוויה נכחו גם  השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, סגל הפיקוד העליון של המשטרה וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

נוי קירמה, אלמנתו, ספדה לו בבכי: "אהבת אותי תמיד וללא תנאי, יותר ממה שאני אוהבת את עצמי. היית הגב שלי, הכתף שלי עזרת לי בהכל - מי יקרא לי 'נון' בכזאת אהבה עכשיו? אני מסתכלת על כולם - היית האהוב, לא אהוב, ה-אהוב. מספר אחת של כולם ומספר אחת שלי".



"אני לא יודעת איך ממשיכים מכאן", המשיכה אלמנתו. "אני מבטיחה להיות טובה בשבילך ואתה תתגאה בי. אני לא יודעת איך העולם ימשיך להסתובב בלעדייך אבל אני מבטיחה לאהוב אותך כמו שהבטחנו. אני רוצה לבקש סליחה על כל מה שעשיתי, אני מצטערת על הכל, אני כואבת יוסי, אני לא יודעת איך להיפרד ממך. אני מצטערת שלא שמרתי עלייך, נתתי לך היום יד וביקשתי ממך שתשמור עליי". 




נוי קירמה. צילום: מרק ישראל סלם



הלווייתו של יוסי קירמה, הערב. צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם




"חתר למגע עם הישמע הירי"


השר לבטחון פנים ארדן, נשא דברים במהלך הלוויה, ואמר: "יוסף, אתה וחבריך לא הוכרחתם לעמוד בקו החזית. איש לא כפה זאת עליכם, ההיפך. עמדו בפניכם אפשרויות לאין ספור קלות יותר, בטוחות יותר, נוחות יותר לשרת. מעשי הגבורה שלך, מעידים עליך שהבנת היטב את ברירת דורנו במלוא אכזריותה  - והיא שנגזר עלינו לאחוז בחרב ולהיות נכונים יום יום שעה שעה, לא לנום ולא לישון, על משמר ישראל". עוד הוסיף השר: "יוסף, אין לי אלא להתחייב בפניך, שנעשה כל שלאל ידינו, על מנת שכשם שחייך היו מרובי טעם, כך תהיה גם נפילתך,  ואת הטעם לכך ניתן בכך שנמשיך לטפס אל ראש הסלע, ולא נתייאש ולא נישבר".
מפכ"ל המשטרה אלשיך, ספד גם הוא לקירמה ואמר: "משטרת ישראל הפכה לשובר הגלים של גלי הטרור האחרון. מעטים יודעים מה עוצמת ההקרבה של משפחת משטרת ישראל כדי לממש זאת. יוסי, אתה וחבריך חתרתם למגע מכל כיוון מיד עם רגע הישמע היריות. ניצלת את האופנוע כדי לצמצם מרחק לרכב היורה ולנטרל את המחבל.  בעודך מנסה להתקרב לרכב עם האופנוע, הצרור שלו השיג אותך שניות ספורות לפני שחבריך הגיעו מרכב מקביל, הסתערו על רכב המחבל וחיסלו אותו. פעם אחר פעם זכית להגן בגופך על אזרחי ישראל. הפעם לחתירה למגע היה מחיר אישי כבד ששילמת בחייך כדי להציל חיי אחרים".

השר ארדן והמפכ"ל אלשיך בהלוויה, הערב. צילום: מרק ישראל סלם



אלפים הגיעו ללוויה. צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם



סיכל פיגוע, התחתן לפני 4 חודשים


רב סמל מתקדם קירמה, לוחם ביחידת הסיור המשטרתית בעיר, היה אחד השוטרים שנלחם במחבל ונורה במהלך חילופי האש תוך שהוא מבצע מרדף רכוב אחרי היורה. הוא חתר למגע בחירוף נפש על מנת לנטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה נוספת בחפים מפשע. לאחר שנורה הוא פונה לבית החולים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו.



קירמה התגייס לשורות המשטרה לפני ארבע שנים ולפני כארבעה חודשים התחתן. לאחר מותו הועלה קירמה בדרגה. הוא הותיר אחריו אישה, הורים


ושני אחים.



בחודש דצמבר אשתקד, במהלך סיור בגזרת ירושלים הבחין קירמה באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. הוא ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע פיגוע דקירה ועל פועלו הוענק לקירמה ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים.  



יוסי ונוי קירמה. צילום מסך: פייסבוק



אלפים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. יוסי קירמה. צילום: באדיבות המשפחה



המחבל ירה מרכב חולף


בפיגוע זה נרצחה גם לבנה מליחי, תושבת ירושלים שהייתה גמלאית הכנסת. היא תובא למנוחות בהמשך הערב בבית הקברות "קהילת ירושלים" שבעיר. מליחי עבדה בכנסת במשך יותר מ-30 שנה, תחילה במזנון ואחר כך כעובדת כנסת מן המניין שעבדה שנים רבות במחלקת המשק. עובדי הכנסת הוותיקים ציינו כי הם זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת ולהשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שלח תנחומים למשפחתה: "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב. תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך". מליחי הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. 



פרט לשני הנרצחים, בפיגוע טופלו גם חמישה פצועים, ביניהם שתי נפגעות מתאונה שנגרמה כתוצאה מהפיגוע ושלושה נוספים שלקו בהתקף חרדה. הירי הקטלני של המחבל התבצע מתוך רכב חולף, סמוך לרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים. המחבל ככל הנראה הגיע ברכב מכיוון צומת הגבעה הצרפתית, ירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת ופגע באישה. משם הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון וירה לעבר אישה נוספת שהייתה בתוך רכבה והמשיך בנסיעה לכיון שייח' ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ על אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לכיוונם תוך שהוא פוגע בשניים מהם. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו וחיסל אותו.



זירת הפיגוע. למעלה: תמונות המחבל. צילום: שלומי כהן, פלאש 90

פרמדיק מד"א אהרון אדלר, שנכח בתחילת האירוע, סיפר: "כשהגעתי למקום הבחנתי באישה כבת 60 עם פצע ירי בפלג גופה העליון. היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים והעלינו אותה לניידת טיפול נמרץ שלנו שהייתה במקום. האי פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבה אנוש. תוך כדי קיבלנו דיווח על פצועים נוספים ברחוב שמעון הצדיק, המשכתי לשם באופנוע טיפול נמרץ וכשהגעתי ראיתי שני הפצועים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי, אחד היה בהכרה מלאה ונפגע בגפיים והשני בפלג גופו העליון. לאחר טיפול מהיר בשטח פינינו את הפצועים לבתי החולים. במהלך הפינוי הפצוע טופל לעצירת דימומים, טיפול לכאב ונוזלים".