בעקבות הפיגוע הקשה שאירע בתחילת השבוע בו נרצחו שני בני אדם בירושלים במערכת הביטחון קיימו הערכות מצב ביטחונית ובסיומה הוחלט להמליץ לדרג המדיני על הטלת סגר מלא על השטחים כדי לשמור על שקט בתקופת החג. בנוסף המליץ הדרג הצבאי על סגירת המעברים ברצועת עזה במהלך יום הכיפורים. מדובר צה"ל נמסר "כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל, יוטל החל מהלילה (שני) בחצות סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה".



עוד נמסר מדובר צה"ל כי הסגר יוסר במוצאי החג בחצות וזאת לאחר הערכת המצב נוספת שתתקיים. במערכת הביטחון לא אדישים להסתה הפרועה המשתוללת ברשתות החברתיות, הסתה הקוראת לפלסטינים "לצאת להיות שהידים למען אל אקצא". ברחוב הפלסטיני מפיץ החמאס קריאות לפיהן ישראל מתכוונת לכבוש את הר הבית מחדש ובמערכת הביטחון רואים את הניסיונות של ארגון הטרור להצית את גל הטרור מחדש בעיקר לאחר הצלחת הפיגוע ביום ראשון. לצד הסגר הכללי שהוטל בצה"ל מדגישים כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.



בפיגוע אתמול נרצחו רב סמל מתקדם יוסי קירמה, ולבנה מליחי. קירמה היה לוחם ביחידת הסיור המשטרתית בעיר, היה אחד השוטרים שנלחם במחבל ונורה במהלך חילופי האש תוך שהוא מבצע מרדף רכוב אחרי היורה. הוא חתר למגע בחירוף נפש על מנת לנטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה נוספת בחפים מפשע. לאחר שנורה הוא פונה לבית החולים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו. קירמה התגייס לשורות המשטרה לפני ארבע שנים ולפני כארבעה חודשים התחתן. 



מליחי, גמלאית הכנסת, עבדה בכנסת יותר מ-30 שנה, תחילה במזנון ואחר כך כעובדת כנסת מן המניין שעבדה שנים רבות במחלקת המשק. עובדי הכנסת הוותיקים ציינו כי הם זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת ולהשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שלח תנחומים למשפחתה: "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב. תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך".