הסדר הטיעון של תא"ל המיל' אופק בוכריס ממשיך לעורר הדים. לצד הביקורת על העסקה, שנחשפה לראשונה ב"מעריב אונליין" מצד ארגוני נשים, שמוחים על כך שבוכריס יוצא בזול, לדבריהם, נשמעת ביקורת גם מן הצד השני - הטוענת כי לקצין לשעבר לא כדאי להסכים לה.



עורכת הדין נוגה ויזל, המתמחה בייצוג חשודים בעבירות מין, קוראת לבוכריס שלא לחתום על הסדר הטיעון. לדבריה, "לא פעם נחתמות עסקאות טיעון עם אנשים חפים מפשע שמקבלים עליהם את הדין על לא עוול בכפם ואם כבר חותמים על עסקת טיעון הנכון לעסקה זו היא הסעיף שאמור לחול על בוכריס והוא התנהגות שאינה הולמת ואי הרשעה וכבר היו מקרים דומים עם שוטרים בכירים".



לדבריה, "תת אלוף בוכריס תמיד יתויג כעבריין מין למרות שזה היה רומן בהסכמה. לא פעם מתלוננות/מאשימות מודות במהלך המשפט כי שיקרו ושאין אמת בטענותיהן שהביאו את הנאשם לשבת על ספסל הנאשמים ויש דוגמאות כואבות לכך".



"לעתים רבות אין דברים בגו". עו"ד ויזל. צילום: עמירם בן שלום
"לעתים רבות אין דברים בגו". עו"ד ויזל. צילום: עמירם בן שלום



עוד מסבירה עורכת הדין ויזל, כי "גם במקרים 'חמורים' אלו לעתים רבות אין דברים בגו והנאשמים שמבקשים לשים קץ למחול השדים התקשורתי שמתחולל סביבם וסביב משפחתם מוכנים לחתום על עסקאות וכאילו לחזור אל חיים שקטים. "אותן עסקאות טיעון לא בדיוק מביאות את הפרשות לקו הסיום ואלו החפים מפשע שהסכימו לחתום על עסקה כזו או אחרת אינם מסוגלים לחזור אל חיים מתוקנים. בוכריס לעולם לא ייזכר כמי שתרם רבות לצבא ולמדינת ישראל", הוסיפה.



מוקדם יותר דווח כי המתלוננת הראשית נגד בוכריס, א', ששירתה בלשכתו כשהיה מח"ט גולני, הביעה הסתייגות לגבי הסדר הטיעון. הסעיף שגרם להסתייגות של א' הוא זה בו תא"ל בוכריס מכיר ביחסי המין עם החיילת, אולם על פי ההסכם נקבע כי בוכריס לא הבין שהיחסים ביניהם לא היו בהסכמה. על כך מסרה א', כי "ההסדר כולל תיקון בסעיף העבירה שעניינו מודעותו של הנאשם לאי הסכמה למעשים, זאת כאשר אין ולא תהיה כל טענה כי המתלוננת הסכימה למעשים או כי חפצה בהם או כי בין הצדדים התנהל רומן". לדבריה, "העברנו לפרקליטות הסתייגות מסוימת מההסדר המוצע ואנו נמתין לתשובת הפרקליטות בנקודה זו".



א' הבהירה כי במידה ובמסגרת ההסדר, בוכריס לא ייקח אחריות למעשיו, היא תתנגד לו. "יוער כי במסגרת ההסדר אמור הנאשם לקחת אחריות על מעשיו. מבחינתנו כל ניסיון מצידו של הנאשם לסגת מהסכמתו זו ולתרץ אותה בשיקולי תועלת כאלה ואחרים, תביא להתנגדותנו להסדר", אמרה. בכל מקרה, התנגדות המתלוננת להסדר לא צפויה לבטל אותו.