בעקבות התפטרותו אתמול של ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי לאחר שמחשבו האישי נגנב מביתו, החליט היום (חמישי) הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט למנות באופן זמני לתפקיד הקצין או במקרה הזה הקצינה השנייה בחשיבותה בצה"ל את תא"ל מירב קירשנר. תא"ל קירשנר הייתה יד ימינו של ראש אכ"א והובילה את התהליכים בבניין הכוח בצה"ל תמלא שני תפקידים עד להחלטת הרמטכ"ל -  את תפקידו של האלוף טופולנסקי ואת תפקידה כראש מטה אגף כוח האדם בצה"ל.



קירשנר היא מועמדת טבעית לתפקיד לאחר ששרתה את רוב השירות הצבאי שלה בתפקידי שלישות וכוח אדם. בשנת 1986 היא התגייסה לצה"ל היישר לקורס קצינים וסופחה כקצינה בחיל השלישות. במהלך השירות שלה ביצעה מגוון תפקידי פיקוד באגף כוח אדם, בהם קצינת השלישות של עוצבת אדום, ראש מחלקת מילואים, קצינת השלישות של פיקוד הדרום וראש מחלקת מערכות מידע, תכנון ובקרה, תפקיד שהוביל אותה לעמוד בראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם. באוגוסט 2016 מונתה לראש חטיבת הפרט וראש מטה אגף כוח האדם. כעת היא ממתינה לראות האם הרמטכ"ל איזנקוט יבחר בה לתפקיד באופן קבוע ויעניק לה את דרגות האלופה. אם כן, זו עשויה להיות הפעם השנייה בה תכהן אישה בדרגת אלוף, שהקדימה אותה רק ראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי.



מסיים את תפקידו. ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. צילום: מרק ישראל סלם
מסיים את תפקידו. ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. צילום: מרק ישראל סלם



מבין המועמדים לתפקיד: דובר צה"ל מוטי אלמוז 



עד שאיזנקוט יחליט מי ימונה באופן קבוע לתפקיד, לתא"ל קירשנר צפויים אתגרים לא קטנים באכ"א. האלוף טופלנסקי השאיר מאחוריו מערכת סוערת הכוללת שורה של מהפכות באגף כוח אדם בצה"ל ובהן הכנסת מודל קבע חדש, קיצור שירות החובה ולא מעט החלטות מעוררות מחלוקת כמו ההחלטה להפריט את נושאי הדת מהרבנות הצבאית ולהעבירן לאגף כוח אדם בצה"ל.



נמצא ביחסים קרובים עם הרמטכ"ל איזנקוט. תא"ל מוטי אלמוז. צילום: אבשלום ששוני
נמצא ביחסים קרובים עם הרמטכ"ל איזנקוט. תא"ל מוטי אלמוז. צילום: אבשלום ששוני



בעוד הרבנים הצבאיים הצליחו לייצר שיח מול האלוף טופולנסקי, ולמרות לא מעט סערות אליהן נדרש הרמטכ"ל איזנקוט, תא"ל קירשנר תצטרך כעת ליטול לידיה את ניהול המצב הלא פשוט הזה. בגלל רפורמות גדולות והרות גורל, הערכה היא כי הרמטכ"ל יחליט בקרוב מי יהיה ראש אכ"א הבא שבין השמות שעלו כמועמדים גם שמו של תא"ל מוטי אלמוז, דובר צה"ל, שבשנה האחרונה עובד בצמוד לרמטכ"ל ומוערך על ידו. מינויו של אלמוז מנגד נחשב לשינוי קל יותר מאשר מינויה של קירשנר שכן הזזת דובר צה"ל מתפקידו לטובת אכ"א לא תגרום זעזועים גם בגזרת האגף שגם ככה סוער היום מתמיד.