בצה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה בה נהרג רב-טוראי ויאצ'סלב גרגאי ביום שני האחרון, בזמן טיפול שגרתי בכלי רכב מסוג נמ"ר בבסיס אל פורן ברמת הגולן. כאמור, ויאצ'סלב גרגאי ז"ל נפצע באורח קשה ובמשך שעות ארוכות נאבקו הרופאים על חייו, עד שנאלצו לקבוע את מותו בשעות הערב בבית החולים רמב"ם בחיפה. 



החקירה, המתנהלת ביחידה בצה"ל, מובלת על ידי ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת 'כרמלי', אלוף-משנה פיני יוסף, לתחקור נסיבות התאונה. גם המשטרה הצבאית פתחה בחקירה לצורך שלילת חשד לרשלנות, אך בשלב זה העניין לא עולה בקנה אחד עם העדויות.



ויאצ'סלב גרגאי  היה חייל ביחידת הטכנולוגית של הגדוד ונחשב למקצוען בתחומו. אתמול נמסר מדובר צה"ל כי לווייתו תיערך ביום חמישי הקרוב בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.



 "ניסינו להציל אותו אבל לא הצלחנו" 



במהלך היום העלו חבריו של ויאצ'סלב גרגאי הספדים לעמוד הפייסבוק שלהם ושבחו אותו על מקצועיותו: "איבדנו אח, חבר אמיתי שברגע אחד נלקחו ממנו החיים", ספד לו ערן, חברו ליחידה. "כל הזמן כותבים על המתים שהם גיבורים נפלו בקרב, על אלו שמחזיקים ביד כלים ומתחזקים את הכלים של הגיבורים מה יכתבו? גרגאי היה גבר אמיתי, אח שלי, ואני אזכור אותו לנצח", הוסיף.



"ראיתי את זה קורה מול העיניים שלי", סיפר אחד החיילים שנכח באירוע. "פתאום, משום מקום, הוא חטף מכה עצומה בפרצוף ובחזה. קפצנו עליו וניסינו להציל אותו, אבל לא הצלחנו. הוא פונה לבית החולים ואנחנו התפללנו עליו, אבל זה לא עזר". לדבריו, היה מדובר בטיפול שגרתי שנגמר באסון. "אנחנו באמת לא יודעים מה קרה שם", אמר.