הפרקליטות הצבאית מייחסת אחריות לשלושה קציני צה"ל במותו של רב"ט אילן יענקלביץ', בן 19 מנתניה, שטבע למוות במהלך פעילות צבאית במאגר מים באזור מועצת אשכול ביולי 2016. היום (שני) הוגש כתב אישום נגד השלושה, המייחס לשני מתכנני הטיול למאגר גרימת מוות ברשלנות ולשלישי, שלקח חלק באירוע, התרשלות. שלושת הקצינים הודחו מתפקידם לפני כשנה וחצי וכעת מגיעים לספסל הנאשמים. מכתב האישום עולה לכאורה תמונה קשה של הפקרות מצד הקצינים, שהובילה למותו של יענקלביץ'.



כתב האישום מגולל כיצד יצאו שני צוותים במדור שתחת פיקודו של הנאשם הראשון, לפעילות מבצעית באוגדת עזה. קציני היחידה תכננו פעילות הפגה לחיילים והנאשם השני, מפקד אחד הצוותים, הציע לקיים את הפעילות במאגר מים, שנוצר בעקבות שיטפונות, סמוך לקיבוץ רעים. בתחילה סירב לכך הקצין הבכיר, מטעמי בטיחות, אולם הנאשם השני שכנע אותו לאשר נסיעה למאגר. בין היתר טען כי ראה משפחות מבלות במקום וכי "כל החיילים יודעים לשחות".



לבסוף אישר הנאשם את הפעילות, למרות ש"לא בירר אם המקום מוסדר לרחצה, אם יש מציל, לא הנחה לערוך תיק טיול ולא בירר מהן הוראות הבטיחות המתאימות", לשון כתב האישום. ביום האירוע הגיעו החיילים למאגר. ראשון נכנס למים רב"ט יענקליביץ'. בשלב מסוים הוא החל לטבוע וחבריו לא הבינו כי תנועות ידיו מעידות על מצוקה. לאחר שנעלם מתחת לפני המים החלו החיילים לחפש אחריו. שעה לאחר מכן נמשה על ידי גורמי הצלה שהוזעקו למקום, כשהוא ללא רוח חיים.