מצרים הודיעה לחמאס כי תדאג לאספקת חשמל לרצועת עזה בתמורה לשינויים ביטחוניים, כך דווח היום (שלישי) העיתון א-שארק אל אווסט, היוצא בלונדון. על פי הדיווח, קהיר העבירה שורה של דרישות ביטחוניות למנהיג חמאס, יחיא סינוואר, בהן הסגרת 17 מבוקשים בחשד לטרור, הגנת הגבול בין רצועת עזה לחצי האי סיני והספקת ההברחות של תחמושת לרצועה. בתמורה מתחייבת מצרים לספק חופש תנועה בגבולות ומענה למקרים הומניטאריים. 


פתרון למשבר החשמל ברצועת עזה? גורמים פלסטיניים אומרים כי מצרים הודיעה לחמאס כי תדאג לאספקת חשמל לרצועת עזה בתמורה לשינויים ביטחוניים, כך דווח היום (שלישי) העיתון א-שארק אל אווסט, היוצא בלונדון. 
 
על פי הדיווח, קהיר העבירה שורה של דרישות ביטחוניות למנהיג חמאס, יחיא סינוואר, בהן הסגרת 17 מבוקשים בחשד לטרור, הגנת הגבול בין רצועת עזה לחצי האי סיני והפסקת ההברחות של תחמושת לרצועה. בתמורה מתחייבת מצרים לספק חופש תנועה בגבולות ומענה למקרים הומניטאריים. 
 
הגורמים הפלסטיניים אמרו כי המצרים חשים בפעם הראשונה שניתן להשפיע על מנהיגי חמאס, סינוואר ואיסמעיל הנייה, משום ששניהם נמצאים ברצועת עזה. 

אפשר להשפיע עליהם. סינוואר והנייה. צילום: א-ריסאלה
אפשר להשפיע עליהם. סינוואר והנייה. צילום: א-ריסאלה
 
שלשום החליט הקבינט המדיני ביטחוני לצמצם את אספקת החשמל לרצועה. ההחלטה התקבלה לאחר לבטים קשים, למרות שברור היה, הן למערכת הביטחון והן לשרים, כי בכך הם מגבירים עוד יותר את המצוקה הכלכלית של תושבי עזה, והדבר עלול להביא להסלמה ואף לכדי עימות חדש, רביעי במספר, עם החמאס בקיץ הקרוב.
 
אנשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, ראש אמ"ן האלוף הרצי לוי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי, סקרו את המצב הקשה ברצועה, אך אמרו כי למרות זאת צריך להיענות ולתמוך בראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. המהלך הישראלי מיועד לחזק את מעמדו של ראש הרשות, על רקע הסיכויים לחידוש התהליך המדיני בעקבות המדיניות החדשה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וממשלו.
 
לפי אנשי מערכת הביטחון, יש סיכוי כי ההחלטה תביא ללחץ של הציבור בעזה, על הנהגת החמאס, לחדול מהסטת הכספים המועברים מגורמים בינלאומיים שונים לרצועה, לזרוע הצבאית, להתחמשות ולהמשך חפירת המנהרות. למרות זאת, במערכת הביטחון אומרים כי בשלב זה חמאס אינו עומד להיכנע ללחצים המופעלים עליו בעניין זה.
 
אתמול הגיבה תנועת חמאס להחלטת הקבינט והזהירה מפיצוץ המצב ברצועה. דובר הארגון עבד אל-לטיף אל-קאנוע, אמר כי "היענות הכיבוש הישראלי לבקשת ראש הרשות מחמוד עבאס היא הרת אסון, מדובר בהחלטה מסוכנת שתגרום להידרדרות עד לפיצוץ".
 
לדברי אל-קאנוע, ההחלטה פוגעת בכל תחומי החיים ויכולה לזרז את ההידרדרות. "מי שאחראי להחלטה זו הוא האויב הישראלי המטיל מצור על רצועת עזה, וכן אבו מאזן בתפקידו הלא מוסרי והלא אחראי המשלים את המצור".