ציפי יעקוביאן, שנפצעה באורח קשה בפיגוע שאירע בשנה שעברה בשער הפרחים שבעיר העתיקה בירושלים ועדיין נמצאת בשיקום, סיפרה היום (שני) בגל"צ על הקשיים שעברה מאז מתקפת הטרור, וסיפרה כי היא עדיין נמצאת בבית החולים משום ש"אין לי לאן לחזור. אם הבית היה נגיש הייתי עוזבת את בית החולים ויוצאת לפני חודשיים". במקביל, נפתח פרויקט מימון המונים שיסייע לה לרכוש דירה שתענה על צרכיה תחת השם "לשחרר את ציפי הביתה".  



"כשהגענו לשער הפרחים הרגשתי מכה ונפלתי לרצפה", שחזרה ציפי, שהוסיפה: "ואז שמעתי מישהו צועק את השם שלי. שמעתי את קצין החקירות שלנו ששאל אותי מה קרה ואמרתי לו שאני חושבת שנדקרתי. בסופו של דבר התברר לי שנדקרתי מספר פעמים בצוואר, מה שהביא לפגיעה באחד מהעורקים הראשיים. נכון להיום, אני משותקת בארבעת הגפיים שלי".



בהתייחס לקשיים שהיא עוברת מאז הפגיעה סיפרה יעקוביאן כי "ההתמודדות שלי לא פשוטה. להיות בבית ולא להיות עם הילדים במשך כמעט שנה, הבעל שלי הפסיק לעבוד כבר כמה חודשים".


הפיגוע בשער הפרחים. "הרגשתי מכה ונפלתי לרצפה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפיגוע בשער הפרחים. "הרגשתי מכה ונפלתי לרצפה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לדבריה, "אנחנו צריכים לעבור לגור ליד ההורים שלי, שהם אלו שעוזרים בעיקר עם הילדים, וליד בית הלוחם ששם היו רוב הטיפולים שלי. אנחנו חייבים להיות תמיד קרובים לבית החולים למקרה שבו נצטרך טיפול".

"כרגע אנו מקווים שאיכשהו נוכל להשיג סכום מסוים כדי שנוכל לצאת מכאן כמה שיותר מהר, וזו בעיה בירושלים משום שהיא הררית. למצוא בית שיהיה נגיש לנו זו בעיה רצינית. אם נשיג את הכסף נוכל לעבור באופן מיידי".

דבריה של יעקוביאן הובאו על רקע מתן העדויות שצפוי להתרחש היום במשפטו של המחבל שפגע בה. "היום יתנו עדויות בקשר למקרה ונראה איך זה יתפתח - אם הוא יודה או לא", סיפרה. "הייתי אמורה להעיד היום, אך זה לא יתקיים בסוף, כנראה שאעשה זאת בשבוע הבא. אם אצטרך להעיד אעשה זאת".

כזכור, במהלך האירוע שהתרחש בספטמבר 2016 מחבל בשנות ה-20 לחייו, תושב מזרח ירושלים שהיה באזור שער שכם, הבחין בשני שוטרים שהיו בדרכם לתחנת שלם והלך בעקבותיהם. כשהגיע לכיוונם, שלף סכין ודקר אותם מספר פעמים בפלג גופם העליון. השוטר שפעל במהירות, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל.