צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום כי עצר בשבוע שעבר חייל בחשד לאונס חיילת המשרתת עמו בגדוד חי"ר. מטעמים של הגנת המתלוננת ובהתאם לרצונה, הוציא בית הדין הצבאי צו איסור פרסום על תפקידה הצבאי של המתלוננת ופרטי היחידה בה היא משרתת. החייל הובא היום להארכת מעצר. החייל טוען שיחסי המין נעשו בהסכמה ואילו החיילת טוענת כי אלה נכפו עליה בניגוד לרצונה.

כזכור, מחודש מאי משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) חוקרת תלונה של חיילת מגדוד ברדלס המעורב שהתלוננה כי נאנסה על ידי אחד מחבריה לפלוגה. הצעירה התלוננהעל כך שבחודש אפריל נאנסה במקום מגוריה בבסיס בו שוהים השניים במסגרת שירותם בגדוד, העוסק באבטחת גבולות וממוקם באזור הערבה.

עם קבלת התלונה נפתחה חקירה והחייל החשוד במעשה נעצר. החייל מצדו טוען להגנתו כי היחסים היו בהסכמה. יודגש כי מדובר בחייל וחיילת מפלוגת המפקדה של הגדוד. 

מדובר צה"ל נמסר כי "ב-22 במאי 2017 הגישה חיילת תלונה על כך שבחודש אפריל נאנסה בידי חייל מיחידתה, במגורים בבסיס בו שהו במסגרת תפקידם. עם קבלת התלונה נפתחה חקירת מצ"ח, וב-23 במאי 2017 החייל החשוד נעצר. בשלב זה, מעצרו הוארך על-ידי בית הדין הצבאי, מחוז דרום, עד ליום 1 ביוני 2017. החקירה עודנה מתנהלת".

גדוד ברדלס הוא גדוד מעורב בו משרתים חיילים וחיילות, שהוקם לפני כשנה כחלק מהמאמץ של צה"ל לשלב נשים בתפקידים קרביים. בתקופה האחרונה ישנה מתקפה של רבנים המתנגדים לשירות משותף של חיילים וחיילות. על רקע זה בצה"ל ישנו חשש כי אם אכן יתברר שהיה אונס, הדבר יעניק תחמושת לאותם חוגים התוקפים את הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וצמרת צה"ל בעקבות המדיניות שלהם בנושא השירות.