בית הדין הצבאי לערעורים נענה הערב (שני) לבקשת סנגורו של החייל היורה אלאור אזריה, עורך הדין יורם שפטל, ויקיים מחר בשמונה וחצי בבוקר דיון בבקשה לדחות את כניסת אזריה לכלא. כזכור, מוקדם יותר היום הגיש שפטל בקשה דחופה לבית הדין הצבאי לערעורים לקיים מחר דיון בבקשה שהוגשה על ידו ביום ראשון לדחיית ריצוי עונש המאסר.



הפרקליטות הצבאית מתנגדת לדחיית כניסתו של אזריה לכלא ואילו שפטל טוען שיש לדחות את תחילת ריצוי עונש המאסר לנוכח הבקשה שהגיש אזריה ביום חמישי לרמטכ"ל להמתקת עונשו לחצי שנת מאסר ולהמיר את העונש בעבודות שירות (עבודות שירות ניתן לעשות רק כאשר נגזרו עד שישה חודשי מאסר).



"הליך ההקלה בעונש והזמן הקצוב והקצר שעל הרמטכ"ל להחליט בו, יש לראותו כחלק בלתי נפרד מההליך הפלילי הצבאי וזאת, בניגוד להליך הפלילי האזרחי", טוען שפטל בבקשתו. "כשם שעד כה עוכב ביצוע עונש המאסר שנגזר על המבקש (אזריה), כן יש לעשות גם עתה, לפני מיצוי השלב הסופי בהליך הצבאי הפלילי נגד המבקש", הוא ציין עוד בבקשתו.



בנוסף לכך נודע כי במקרה וערעורו של שפטל לא יתקבל ואזריה יישלח לכלא ביום רביעי, פעילים למען שחרורו של אלאור אזריה מארגנים שיירת כלי רכב עם מערכת כריזה שתלווה אותו ביום רביעי מביתו ברמלה לכלא 4 בצריפין.