קצין בדרגת רס״ן הורשע היום על ידי בית הדין הצבאי בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, בגין חלקו בליקויים שנפלו באישור הפעילות במהלכה מת בטביעה רב״ט אילן יענקילביץ׳ ז״ל, ששירת באגף המודיעין. בדובר צה"ל מסרו, כי על הקצין הוטלו שלושה חודשי מאסר לריצוי בעבודות צבאיות ומאסר על תנאי. בנוסף, הומלץ כי קידומו בדרגה יעוכב בשלוש שנים הקרובות.



במארס האחרון, קצין נוסף בדרגן סג"מ הורשע בגין התרשלות באירוע, עליו הוטל עונש של הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.אימו של אילן ז״ל עודכנה בפרטי ההסדר והביעה הסכמתה לעונשי המאסר. הקצין הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון שנערך עימו.



במהלך האירוע, שקרה ביולי אשתקד, יענקלביץ' נכנס למים באזור השעה 14:00 בצהריים, שעה לאחר מכן - כשלא אותר ע"י חבריו ששהו עימו - הוא הוגדר כנעדר. צוללנים שהגיעו למקום ערכו סריקות לאיתורו, ומשו את הצעיר מהמים. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. באותו הערב הוחלט על הקמת ועדת החקירה.



מממצאי ועדת החקירה, שמונתה על-ידי ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי, עלה כי הגורם הישיר למותו של החייל הוא בליעת מים וטביעה. ברקע האירוע, בעיות פיקודיות ובעיות בהתנהלות הבטיחותית בשגרה. לאור זאת, החליט ראש אגף המודיעין לנקוט בצעדים פיקודיים בהתאם לפקודות הצבא כלפי המעורבים באירוע: הדחת שלושת המפקדים הישירים בדרג סגן-משנה ובחינת המשך שירותם בצה"ל והדחת המפקד הישיר בדרג רב-סרן.