סוכל ניסיון פיגוע צפונית לירושלים. ערנותו של לוחם אש מתחנת עופרה, גל מואטי, שהיה בדרכו מהעבודה לביתו בישוב כוכב יעקב הממוקם כ-15 ק"מ צפונית לירושלים הובילה לסיכול של כוונה לפיגוע חבלני על ידי צעיר פלסטיני שהודה בחקירתו כי התכוון לבצע דקירה. בחיפוש בתיקו נמצאו שני סכינים וספר הקוראן.



בשעות הבוקר (חמישי) עשה מואטי יחד עם רעייתו את הדרך חזרה מעבודתו שבתחנת עופרה לביתם שבישוב כוכב יעקב. בשלב מסוים זיהה לוחם האש צעיר שעורר את חשדו וכשהתקרב אליו ותהה לפשר מעשיו הבין שמדובר בפלסטיני חשוד שככל הנראה הגיע לבצע פיגוע דקירה. מואטי הזעיק את כוחות המשטרה למקום והחשוד נמסר לידם רגע אחרי שעמד בדרכו להיכנס לתוך היישוב.



השוטרים השתלטו עליו כאמור, ובחיפוש בתיקו האישי נתפסו שני סכינים גדולים וספר הקוראן והוא הובהל לחקירה בתחנה. בשיחה עם מעריב אונליין סיפר מואטי על שאירע: "הייתי בדרך הביתה אחרי משמרת. הבחנתי באדם שעומד בצומת שהוא חשוד אוחז בתיק, עומד במקום שלא עומדים שם בדרך כלל כי הטרמפיאדה יותר בפנים. באותו רגע פניתי אליו ושאלתי 'מה אתה עושה'? הוא אחז בתיק שלו והגביר את החשד סביבו כך שלא הרפיתי תוך כדי התקשרתי למשטרה, לקחתי ממנו מרחק ביטחון וכיוון שאני חמוש זה נתן לי להרגיש בטוח הרבה יותר".



בתיק המחבל נמצאו שני סכינים וקוראן. צילום: דוברות המשטרה



"נכנסתי לרכב ושלפתי את האקדח"



"באמת אני רוצה להגיד שהקדוש ברוך נתן לי כוחות להבחין בהתנהגות החריגה. הוא התחיל לברוח נכנסתי לרכב שלפתי את האקדח, הגעתי סמוך אליו ושמרתי על מרחק ביטחון למרות שאני חמוש. ערכתי בדיקה ראשונית אבל הוא לא ויתר. הצלחנו לדחוף אותנו וצעיר שהגיע בדיוק למקום ממש משמים סייע לי להשתלט עליו. מנענו פיגוע שיכול היה להסתיים במרחץ דמים ממש", תיאר לוחם האש. "העבודה שלנו זו הצלת חיים וזה מה שמחדירים בנו המפקדים שלנו אני מרגיש שהמשכתי ויישמתי את העבודה והמשימה", סיכם.



רק לפני שבוע סוכל ניסיון פיגוע אחר ביישוב חלמיש. היעד של המפגע היה חיילים שעמדו בסמוך לכניסה ליישוב. רכב פלסטיני שהגיע לכיוון ניסה לדרוס את החיילים והם השיבו לעברו באש וחיסלו את המחבל.