במהלך פעילות מבצעית ביהודה ושומרון שנערכה לפנות בוקר (שני), עצר צה"ל בכיר בג'יהאד האסלאמי ו-13 מבוקשים נוספים בגדה. הבכיר, ששוחרר ב-2011 בעסקת שליט, הוא טארק קעדאן מהכפר עראבה מדרום לג'נין. בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי "חיילים נכנסו לפנות בוקר לעיירה ופרצו לביתו של שייח קעאדן ועצרו אותו, ולאחר מכן לקחו אותו למקום עלום". 

המעצר שביצע צה"ל, מגיע על רקע המתיחות בין ישראל לארגון הפלסטיני בעקבות פיצוץ מנהרת הטרור החודרת בגבול רצועת עזה לפני כשבועיים, בו נהרגו מספר בכירים בג'יהאד האסלאמי. 



המקורות ברשות ציינו כי מדובר באחד המנהיגים הבולטים בארגון הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, אשר רק לפני כמה חודשים שוחרר מהכלא. הבכיר, שריצה לסירוגין תקופות מאסר בישראל, שהה במעצר תקופה של 15 שנים במצטבר, השתתף בשביתת הרעב המפורסמת של האסירים הפלסטינים בחודש מאי האחרון שנמשכה כחודש וחצי ושוחרר במאי האחרון עם תום מעצרו המנהלי.



טארק קעדאן. צילום: רשתות חברתיות



אתמול יצא ארגון הג'יהאד האסלאמי בהודעה רשמית בה נאמר כי "איומי האויב הציוני לפגוע בהנהגת הארגון היא הכרזת מלחמה". בהודעה לתקשורת נאמר כי "האיומים חושפים את הכוונות האמיתיות להמשיך בתוקפנות שהחלה על ידי האויב הציוני, שהפר את הסכם הפסקת האש בחסות מצרים ב-2014".

הודעת הארגון הינה תגובה לדבריו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שיצא ביום שבת האחרון במסר חריף לג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי "צה"ל ער למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף: "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".