פורום ראשי מפלגות הקואליציה אישר היום (ראשון) באופן חסר תקדים את הצעת חוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו, זאת בעקבות דרישת שר הביטחון, והורה להביא את הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית בכנסת. על פי ההצעה גזר דין מוות שיגזור בית דין צבאי ביהודה ושומרון, בהתאם לסמכותו, על מחבל שהורשע ברצח בנסיבות של טרור, לא יותנה בכך שגזר הדין יינתן פה אחד, אלא ניתן יהיה לגזור אותו גם ברוב רגיל.
עוד נאמר בהצעת החוק כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שנגזר עליו עונש מוות בגזר דין סופי בבית משפט צבאי באזור. לאחרונה עלתה הצעת החוק מספר פעמים על שולחנה של ועדת השרים לחקיקה וגם על סדר יומה של המליאה, אך ירדה ברגע האחרון בגלל אי הסכמות בקואליציה.
יושב ראש סיעת ישראל ביתנו חבר הכנסת רוברט אילטוב אמר כי "החקיקה צריכה להיות פשוטה מאוד וברורה מאוד - מחבל שמגיע במטרה לרצוח אזרחים חפים מפשע, דינו מוות. עבור המשפחות השכולות, מדובר פה בתיקון עוול היסטורי". הוא הוסיף: "אני מברך על אישור החוק החשוב הזה ואני מקווה שבקרוב הוא יכנס באופן סופי לספר החוקים של מדינת ישראל. אני מצפה מכל חברי הכנסת להצביע בעד החוק, זה לא עניין של ימין או שמאל, זה עניין של צדק".

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני), חבר בוועדת חוץ וביטחון התייחס להצעה ואמר: "לאורך ההיסטוריה היו מחבלים רבים הראויים לעונש מוות ובכל זאת המדינה נמנעה מלהטיל זאת. עונש מוות אינו מרתיע, אלא יוצר גיבורי טרור". לדבריו, בעולם המתורבת אליו אנו שייכים מטילים מאסרי עולם אך נמנעים מעונש מוות. ח"כ שי הוסיף: "עונש מוות יזמין לחץ בינלאומי שישראל לא תוכל לעמוד בו בעת זו. כל זאת למען שרידות הקואליציה?".