דובר חמאס אמר הבוקר (ראשון) כי "ההסלמה הישראלית, שבאה לידי ביטוי במתקפה הלילה על עזה, באה כדי להביך את הזירה הפנים פלסטינית ולהטיל טרור על אנשים, במטרה להכשיל את צעדת השיבה הגדולה שמטרתה לשבור את המצור על רצועת עזה". לדבריו, דבר זה מראה את המשבר האמיתי של האויב, אל מול הצעדים שנוקטים בני העם שלנו, כדי להכשיל תוכניותיו. "כל הניסיונות של הכיבוש לשבור את רצון העם הפלסטיני וההתנגדות שלו, והניסיונות למנוע ממנו מלקיים את המוטל עליו מבחינה לאומית - הולך להיכשל". 
בנוסף, הזרוע הצבאית של ארגון חמאס החלה היום בשורת תמרונים צבאיים. הם הגדירו אותם כ"תמרונים הגנתיים" והדגישו כי צפויה תנועת כלי רכב ערה, לצד חמושים רבים של הארגון. העיתון הערבי הלונדוני "אל ערבי אל ג'דיד", חשף מפי מקורות בחמאס, כי התמרונים יימשכו כ-24 שעות ויכללו את כל הפלגים של חמאס. לראשונה, הם צפויים לשגר טילים אל הים בצורה גלויה. 

אנשי חמאס ברצועה, במהלך התרגיל. צילום: "קול אל-אקצא"
בתוך כך, בשעות האחרונות מטוסי חיל האוויר פיזרו כרוזים באזור העיר עזה, בהם נדרשים התושבים לא לשתף פעולה עם מה שמכונה "צעדת השיבה הגדולה", בה מתכננים בחמאס שכמיליון איש יגיעו לגדר המערכת. בימים האחרונים, דחפורים יישרו את האדמה ממזרח לעזה, והורכבו גדרות תיל, שמטרתן למנוע מפלסטינים לעבור את הגדר לעבר שטח ישראל. 

אנשי חמאס ברצועה. צילום: "קול אל אקצא"

כלי תקשורת בעולם הערבי מסקרים בהרחבה רבה את "צעדות השיבה" של חמאס והפלגים הפלסטינים, שצפויה להתקיים ביום שישי הקרוב, ומציינים כי במערכת הביטחון בישראל מתייחסים בכובד ראש לתוכנית חמאס שתתחיל ביום שישי ואמורה להתגלגל לימים נוספים. השיא של התוכנית, צפוי ביום העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, המצוין במקביל ל"יום הנכבה". 

ענק של חמאס נגרר לכיוון גבול הרצועה. צילום: רשתות חברתיות
כזכור, ביום שישי, שבו חלים גם יום האדמה הפלסטיני וגם ליל הסדר, צפויים אלפי פלסטינים מרצועת עזה להגיע לגדר להקים אוהלים במקום. בחמאס מתייחסים בכובד ראש ליום הזה, ולטענת הפרסומים המקומיים ברצועה, הוקצבו מיליוני שקלים לשם כך.