סביר להניח שמאחורי התקיפה הלילה (שני) בסוריה עומד צבא מאורגן, כך אומר הבוקר ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס ידלין בגלי צה"ל. לדבריו, עוצמת הפיצוץ, כפי שדווחה, לא יכולה לבוא מהמורדים בסוריה, שנמצאים תחת מתקפה של משטר אסד ומבצעים נסיגה מאזור התקיפה.



בתשובה לשאלה איזה צבא מאורגן עומד מאחורי התקיפה, אמר האלוף במיל' כי יש שתי אפשרויות: "או שארצות הברית ביצעה מקצה שיפורים לתקיפה אותה הובילה לפני כשבועיים. אם זאת לא ארצות הברית, זה משאיר אפשרות אחת שאני לא יכול לאשר אותה". 



ידלין התייחס להבטחות האיראניות להגיב למתקפה המיוחסת לישראל על בסיס T-4 לפני מספר שבועות ואמר כי צריך לשאול מה היתה מטרת המתקפה הלילה: "האם מדובר בהעברות התחמושת לחיזבאללה, התשתית האיראנים בונים בסוריה או שהיה מודיעין על התגובה האפשרית של טהרן והחליטו לסכל אותה". 



לדבריו, יש נחישות איראנית להתבסס בסוריה ומנגד יש נחישות ישראלית למנוע זאת. "זה לא סוד שלאיראנים יש חשבון פתוח איתנו, בראייתם אנחנו אחראים לתקיפה הקודמת, והנה לפני שהם מספיקים להגיב - עוד תקיפה", אמר.





ראש אמ"ן לשעבר נשאל על הדיווחים על מספר גבוה של הרוגים ואמר כי השאלה היא אן מדובר בסורים או איראנים. "אם ההרוגים הם סורים אז אם פשוט ייכנסו לסטטיסטיקה של חצי מיליון ההרוגים במלחמת האזרחים עד היום. אם הם איראנים, זה יתווסף לחשבון הפתוח שיש להם נגדנו ואז חודש מאי יהיה נפיץ מאוד". 



הלילה הותקף בסיס צבאי בסוריה, בו יושבת חטיבה 47 של צבא אסד, סמוך לעיר חמה שבמחוז חומס. פעילי המשטר הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וטענו בכלי תקשורת ערביים, בהם רשת אל ג'זירה, כי חיל האוויר אחראי לתקיפה, חטיבה 47 מורכבת מכוחות איראניים וכוחות חזבאללה. לעומת זאת, אחרים מדברים על חילופי כוחות בין צבא אסד לבין כוחות מורדים במחוז חומס, וכוחות האופוזיציה טוענים כי 38 קצינים וחיילים של צבא סוריה נהרגו ו-57 נוספים נפצעו בתקיפה.