שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיבל הערב (חמישי) את המלצותיו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, להעניק לפרקליט הצבאי הראשי דרגת אלוף. המלצה נוספת שהתקבלה היא שהפצ"ר ימונה למשך תפקיד של חמש שנים, עם אפשרות הארכה לשנה שישית, בהתאם לדרישת הרמטכ"ל והסכמת הפצ"ר. בנוסף, פצ"ר, שבכניסתו לתפקיד קיבל דרגת תת-אלוף, יישאר בדרגה כשלוש שנים ולאחר מכן תקבע דרגתו לאלוף.

ההמלצות משקפות את מעמדו המרכזי והמשמעותי של הפצ"ר בצבא, ותואמות את המלצת ועדת צ׳חנובר. הפרקליט הצבאי הראשי הנוכחי, תת-אלוף שרון אפק, יועלה לדרגת אלוף ויכהן בתפקידו חמש שנים עם אפשרות להארכה לשנה נוספת. עם זאת, לא מדובר בתקדים, שכן אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, שירת בתפקיד זה בשנים 2004–2011 ובספטמבר 2009 הועלה לדרגת אלוף.
תא"ל אפק משרת מזה 25 שנים בפרקליטות הצבאית, מהם שנתיים וחצי בתפקיד הפצ"ר. לדבריו, עובדת היותו קצין בכיר בן הקהילה הגאה היא בבחינת שבירת תקרת זכוכית. "חשוב מבחינתי לשמש מודל לחיקוי", אמר בראיון שפורסם בשנה שעברה במגזין "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין. "צעירות וצעירים רבים מאוד שנמנים עם הקהילה הלהט"בית נמצאים על סף גיוס לצה"ל או משרתים בצה"ל. גם היום, בשנת 2017, אנחנו נתקלים בגילויי בורות ושנאה לאחר. חשוב לי שאותם צעירים וצעירות יֵדעו שאין בצה"ל תקרות זכוכית שמגבילות אותם. הצלחתם תלויה בהם, ובהם בלבד. אפשר להגיע לפסגת הפירמידה, איש איש בתחומו לפי יכולתו וכישוריו. צה"ל הוא צבא העם, הוא מחבק את כל מי שרוצה לתרום ולהתפתח בו, ואשמח אם רבות ורבים ילכו בדרכי".

יו"ר נעמת, גליה וולוך, בתגובה למינויו לאלוף של הפצ"ר: "אני מברכת את אלוף שרון אפק על ההעלאה בדרגה. הלוואי ונגיע ליום בו ידיעה שכזאת לא תהיה בבחינת חדשות. צה״ל הוא צבא העם כולו- נשים, גברים, דתיים, חילוניים, סטרייטים ולהט״בים. זו ידיעה משמחת בתקופה המאופיינת בתהליכים חיוביים פחות הכוללים ניסיונות הדרה והדתה המכוונים בעיקר נגד נשים. אני מצפה מהרמטכ״ל להיאבק בתופעות אלו כחלק מהמלחמה על ערכיו של צה״ל".