כוחות צה"ל פעלו, במהלך סוף השבוע, בשיתוף שב"כ ומג"ב בכפר כובר שממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביישוב אדם ביום חמישי. בפיגוע הטרור נרצח יותם עובדיה ז״ל ונפצעו שני אזרחים נוספים. במסגרת הפעילות, הכוחות ביצעו סריקות בכפר, תחקורים והחרמת כספי טרור וחומרי הסתה. בהתאם להערכת המצב נמשך הכתר על הכפר. 
במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן הושלכו סלעים ובקבוקי תבערה וצבע והובערו צמיגים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מהצבא נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול להגנת התושבים במרחב ויפעלו נגד הטרור בישובים ובצירים".
בתוך כך, הרמטכ"ל גדי איזנקוט סייר שלשום בזירת פיגוע הדקירה, עם מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ערן ניב ומח"ט בנימין אל"מ שרון אסמן. בצה"ל הוחלט לתגבר את הכוחות ואת ההגנה על היישובים מחשש לגל של פעולות טרור. עובדיה (31) נרצח כשמחבל חדר ליישוב ופצע בדקירות שני עוברי אורח נוספים. לבית החולים הגיע תושב נוסף שחשב תחילה שמדובר בקטטה. כשהבין כי מדובר בפיגוע, הוא התעמת עם המחבל ונפגע קל, אבל הספיק לירות בו למוות.

צילום: דובר צה"ל

 
צילום: דובר צה"ל


צילום: דובר צה"ל


צילום: דובר צה"ל

 
"שרטטו את המולדת בדם"
המחבל הוא מוחמד טארק דאר יוסף (17) מהכפר כובר שבנפת רמאללה. בפוסט אחרון שפרסם לפני שיצא לבצע את הפיגוע כתב: "העוול הגדול נגד הפלסטינים. מי שיש לו נשק, עליו לזכור שיש לירות בגופו של האויב. ולזכור שהילדים בעזה סובלים סבל רב. העם שלכם בעזה ובירושלים מתנגד, ואתם פועלים כדי להשתיק את ההתנגדות הזו. הגיע הזמן שתתעוררו למהפכה הגדולה שבה תשרטטו את המולדת שלכם בדם ...".
לאחר הפיגוע נכנסו כוחות צה"ל ומג"ב לכפר כובר שמצפון־מערב לרמאללה, שממנו יצא המחבל. הם חקרו את בני משפחתו, החרימו היתרים שניתנו למשפחה ומיפו את הבית לקראת הריסתו.
ראש מועצת כובר עיזאת בדוואן סיפר כי כוחות צה"ל מדדו את בית המשפחה, ערכו חיפוש בבית ולאחר מכן סימנו אותו. הוא הוסיף כי הכוחות הודיעו למשפחה כי בקרוב ישובו כדי להרוס את הבית. הדרך בין כובר לכפר השכן ברהאם נחסמה בעפר.
צה"ל עצר שלושה מתושבי הכפר: נסראללה מישעאל (17), אחיו מוחמד (21) וחלדון אל־ברגותי (42). אביו של המחבל סיפר: "עבדנו יחד ולאחר מכן הגענו לא־ראם ושם התפללנו. הוא קנה לחם והיה אמור להגיע לבית. אף אחד לא שם לב שהוא הולך לבצע פיגוע. מה שמרגיע אותי הוא שבני היה מתפלל במסגדים ותמיד קרא בקוראן. אצל האל אין לאום, אין ערבים, אין יהודים ואין נוצרים. מי שמכובד, מכובד תמיד".