אלוף פיקוד צפון לשעבר, וחבר המחנה הציוני, עמירם לוין, התראיין היום (חמישי) בתכניתם של בן כספית ורוני בראון ב-103FM והסביר על הנזק שנגרם לישראל בעקבות הפלת המטוס הרוסי, ואיומי נסראללה: "נסראללה הוא בערך כמו ממשלת ישראל, ככל שהוא מתלהם יותר הוא נמצא בפאניקה גדולה יותר".



באשר לפרסום ההודעה ממשרד החוץ הרוסי, שדרש מישראל לבצע חקירות נוספות ולספק לה מידע חדש אודות המקרה בו הופל המטוס במהלך תקיפה ישראלית באזור לטקיה, אמר לוין: "אני חושב שהמשבר לא יתפתח למשהו רציני, אלא תוצר של מדיניות שגויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך שנים. התקיפות על מטרות איראניות ומשלוחי נשק מתקדם לחיזבאללה הן נכונות מבחינה צבאית ואין עליהן ויכוח. בלחימה אירועים מסוג זה יכולים לקרות". 

לוין הסביר שהבעיה היא במדיניות הרופסת של ממשלת ישראל, שהתחילה בתקופת אובמה: "במקום לנהל דיפלומטיה שקטה ולחזור להסכם ההפרדה, ממשלת ישראל בחרה להכריז מלחמה על איראן ולגרש אותה בכוח. התוצאה היא שפוטין נשאר בסוריה וממשיך להגן על האיראנים, תוך כדי שהוא מעלים עין פה ושם. האומנות של הפוליטיקה והמדינאות היא אומנות האפשר ולהערכתי - יכולנו לסחוט הישגים מפוטין".

"ההתקפות והפעולות הצבאיות השקטות היו מוצדקות לגמרי, אבל לצערי הן היו פרי יוזמתו של איזנקוט, ולא של הדרג המדיני. הדרג המדיני יכל היה להסתפק בפחות ולהשיג יותר. כעת אנחנו משלמים קנס על ההתלהמות, ובמקום לקבל פרס על האיפוק אנחנו מתקפלים. היינו יכולים לסחוט תמורות עבור האיפוק, אך בגלל ההתנהלות שלנו אנחנו מפסידים. בסופו של יום פוטין מתאם איתנו מהלכים לא רע אך הוא לא מגרש את איראן מסוריה", הוסיף אלוף פיקוד צפון לשעבר.

"כעת אנחנו במלחמה עם איראן", סיכם, "צה"ל מבצע את התקיפות היטב והאיראנים נמצאים 1500 קילומטרים מטהרן, ולכן הם חלשים אך אנחנו מנצחים אותם רק טקטית בזמן שהם מתחזקים. אנחנו יכולים להתגבר על המערכות שלהם ויכולים לפעול. להערכתי פוטין לא ימנע את הפעולות שלנו בסוריה, אך הוא אכן עלול לצמצם את היכולת שלנו במדינה".