נשיא לבנון מישל עאון אמר היום (שלישי) כי הטענות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגבי מתקני הטילים של חיזבאללה בביירות חסרות בסיס, והן טומנות בחובן איום ישראלי חדש על הריבונות הלבנונית: "לבנון תיאבק בכל התקפה או פגיעה ישראלית על ריבונותה", אמר עאון.



הנשיא הלבנוני התייחס לדבריו של נתניהו, לפיהם "חיזבאללה משקר במצח נחושה לקהילה הבינלאומית באמצעות סיור סרק תעמולתי של שר החוץ הלבנוני, שלקח שגרירים למגרש הכדורגל, אך נמנע מלקחת אותם למפעל התת-קרקעי לייצור טילים מדויקים שנמצא בצמוד לו מתחת לקרקע".



רה"מ הגיב אתמול לסיור משרד החוץ הלבנוני שנועד להפריך את דבריו בעצרת האו"ם. הוא הוסיף: "שישאלו את עצמם השגרירים מדוע המתינו שלוש יממות עד שביצעו את הסיור. כדרך קבע חיזבאללה דואג לנקות את השטח באתרים שנחשפו. מצער שממשלת לבנון מקריבה את שלום אזרחיה בחיפוי על חיזבאללה שלקח את לבנון כבת ערובה לתוקפנותו נגד ישראל".



כזכור, משרד החוץ בלבנון ערך אתמול סיור של שגרירים מערביים באתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בביירות, לאחר שנתניהו אמר כי הוא מכיל טילים מדויקים של חיזבאללה. "דברי נתניהו מעל הבמה הבינלאומית החשובה ביותר אינו דבר פשוט", אמר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני גורם מדיני בביירות. "הזמנו את נציגי המדינות כדי להפריך את הטענות".



התצלום מביירות שהציג נתניהו באו"ם. צילום: ללא קרדיט
התצלום מביירות שהציג נתניהו באו"ם. צילום: ללא קרדיט



מקורות דיפלומטיים רוסיים אמרו לעיתון, המקורב לחיזבאללה, כי "דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בתגובה לנאומו של נתניהו באו כהקדמה נגד כל תוכנית של ישראל לתקוף את לבנון. שכן, כל מתקפה כזו עלולה להביא לפיצוץ המצב לא רק בלבנון אלא באזור כולו, ותעכב את המאמצים להשבת היציבות".



בלבנון דחו את טענות ראש הממשלה. שר החוץ הלבנוני ג'בראן באסיל אמר כי "ישראל ממציאה פעם נוספת תירוצים כדי להצדיק תקיפה, ומהיכל הלגיטימציה הבינלאומית מתכוננת להפר את ריבונותן של מדינות, בעוד שהיא שוכחת שלבנון הביסה אותה ואת תוקפנותה, ושיהירותה ו'ידידותיה החדשות' לא יועילו לה גם הפעם".



בנאומו בעצרת השנתית של האו"ם בני יורק אמר נתניהו, כי "חיזבאללה משתמש באנשים התמימים בביירות כמגנים. הם בנו מתקני טילים ליד מתקן התעופה של ביירות. הינה תמונה ששווה 1000 טילים", אמר נתניהו, והציג תמונה המציגה את מתקן טילים בלבנון. "תראו את זה, צמוד למתקן יש מגרש כדורגל. יש לי הודעה לחיזבאללה - ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, ולא תיתן לכם להתחמק מזה".