פלסטיני נהרג היום (שני) מירי צה״ל במהלך עימותים בהם השתתפו אלפי בני אדם בגבול הגדר בצפון רצועת עזה, כך לפי דיווחים פלסטיניים. האירועים מגיעים לאחר הדיווחים אמש על שלושה נערים שנהרגו בתקרית בה חיל האוויר תקף חוליה שלטענת צה"ל ניסתה להניח מטען נפץ על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. מאוחר יותר איימו הפלגים הפלסטיניים ברצועה בתגובה. 



ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ישראל נושאת באחריות על הריגתם של הנערים. "טענות ישראל הן שקריות ולנערים לא היה כל קשר לפעילות צבאית", נאמר בהודעה. "הכיבוש יישא באחריות המלאה לפשע הנפשע. ההתנגדות תגיב בדרך שמתאימה לגודל הפשע". 



דובר חמאס סלאח אל־ברדוויל אמר בתגובה: "כלי טיס ציוניים התנקשו בחיי שלושה ילדים בחאן יונס, וכהרגלה התקשורת הציונית מודיעה כי מדובר במחבלים שהניחו מטענים". לפי הדיווחים של חמאס, ההרוגים הם: מוחמד איברהים א־סטרי, חאלד בסאם אבו סעיד ועבד אל־חמיד אבו דאהר, כולם בני 13־14 מוואדי א־סולקא בחאן יונס.

כמה שעות לפני תקיפת צה”ל ברצועה ערך הקבינט המדיני־ביטחוני התייעצות נוספת באשר למצב בדרום הארץ, וכך גם לגבי הצפון. היום אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא לרואה שום סיכוי להגיע להסדרה עם חמאס. "עמדתי ידועה וברורה. לצערי חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה ואנחנו כבר יודעים מן העבר לאן מובילים אותן שלוש קונספציות שגויות. לא צריך לחכות לפעם נוספת. אין שום דרך להסדרה עם חמאס. בלי לתת מכה הכי קשה שאנחנו יודעים אנחנו לא נחזיר לא שקט ולא רגיעה בדרום. ראיתי את התושבים שיצאו במחאה. אני חושב שהתושבים צודקים במאה אחוז. הסיפור נמשך כבר שבעה חודשים. ניסינו את כל האופציות וכל אפשרות ועובדה שבליל שישי אחרון תושבי הדרום ספגו 43 רקטות. 43 אזעקות צבע אדום וברור שכך אי אפשר להמשיך".
 
"לכן הדרישה שלי ברורה. אי אפשר להסכים לאותן משוואות שהחמאס מנסה לקבע, קרי לקבל הטבות כלכליות כמו דלק קטארי ולהמשיך באלימות בו זמנית. חייבים לפעול בצורה אחרת ואין שום צורך במבצע קרקעי. יש לנו מספיק אמצעים על מנת להחזיר שקט ורגיעה ללא מבצע קרקעי. לפי דעתי, גם אם נהרוג 40 אלף מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי, זה לא שווה לאבד חייל ישראל אחד".

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף אמש שוב את מדיניות ארה”ב באזור וטען “אין מדינה ברצועת עזה ואין מדינה בלי רצועת עזה”. עוד טען כי “משכורות השהידים והאסירים שלנו הן קו אדום” וחזר על ביטוי הקללה “ייחרב ביתך”, שהשמיע בעבר על התנהלותו של שגריר ארה”ב בישראל דיוויד פרידמן. אבו מאזן טען והוסיף: “אנחנו עומדים לקראת החלטות חשובות וקשות ביותר. המאבק הפלסטיני עבר הרבה מהמורות, אך הצלחנו לעבור אותן עד כה”.