במהלך יום שישי האחרון נחתו בשטח ישראל ארבעה בלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה וגרמו למספר שריפות. באותו פרק זמן התרחשה שריפה בתוך בית פרטי בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. למרות שהעמדה הרשמית של כיבוי והצלה הייתה שהשריפה נגרמה כתוצאה מכלי איחסון פסולת שנדלקו על ידי בדלי סיגריות, בעל הבית דוד קרול סירב לקבל זאת וטען גם הבוקר (ראשון) כי היא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה.   

"שמעתי פיצוץ של בלון במרפסת, יצאתי מהר החוצה וראיתי את גג הפרגולה עולה בלהבות", סיפר קרול בריאיון לרדיו דרום. "אין לי ספק שמדובר בבלון תבערה", הוסיף. "למזלי, התעכבתי בבית ולא הלכתי בזמן לחדר האוכל של הקיבוץ, אם הייתי הולך בזמן לא היה מי שיכבה את האש והבית היה נשרף כליל״.

כזכור, מוקדם יותר באותו יום, צוותי כבאות והצלה פעלו יחד עם צוותי רשות הטבע והגנים לכיבוי שריפת קוצים שפרצה בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות ממחוז דרום של כבאות והצלה לישראל קבע כי השריפה נגרמה מבלון תבערה ששוגר לעבר העוטף מרצועת עזה. 

בעקבות הפרחת הבלונים תקפו מטוסי חיל האויר ברצועת עזה במהלך סוף השבוע האחרון. עמדת הדרג המדיני הייתה כי צה"ל יגיב על כל בלון שיגיע לשטחה של ישראל.