משמרות המהפכה של איראן הזהירו אמש את ישראל מפני "תגובה קשה, החלטית והרסנית" במקרה של התקפות עתידיות, כך דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית. זאת, לאחר שמשמרות המהפכה לקחו אחריות על שיגור הטילים הבליסטיים לעבר יעדים בעיר ארביל שבחבל הכורדי בעיראק. אלוף במיל' איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון וחבר ועדת חו"ב, שוחח הבוקר (שני) בנושא עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM.

"12 טילים בליסטים זה וואחד תקיפה רצינית שלפי הדיווח, התוצאות שלה לא רציניות. אין לי ספק אחרי יומיים, שהמסר הוא ללא ספק לישראל, במסגרת המערכה שבינינו לאיראן שרובה מתקיימת על אדמת סוריה ומתקיימת גם בעיראק וגם באיראן בצורות כאלה ואחרות ואנחנו צריכים לעשות הכל שהיא לא תתקיים יותר מדי גם בשטחנו, בישראל", פתח בן ראובן את דבריו.

"לא נכון להתיחס יותר מדי לסוגיית המטרה בארביל ששם תקפו. נקודת הייחוס היחידה היא הדיווח האיראני, שהאמינות שלו גם ראויה לבחינה, אבל ברור שהאינטרס האיראני היה הפעם ישראל. אני מניח שאין לאיראן כרגע אינטרס לתקוף מטרות אמריקניות כשהם עומדים על הקצה, כן הסכם, לא הסכם בסוגיית הגרעין. מבחינתם בעיניים שלהם: הם הגיבו לפגיעה בשני קולונלים ואולי לאיזשהי תקיפה קודמת בשטחה איראן שהם מייחסים אותה לישראל. יש כאן סימון שאתו צריך לקחת מאד בחשבון: אנחנו משנים את דרכי התגובה שלנו לפגיעה ישראלית. כבר יש פגיעה ישראלית ויש לה תוצאות, אז תדעו לכם שאנחנו יודעים להגיב וזה צריך לקחת בחשבון. אין ספק שנדרשת פה כוננות של צה"ל להיות מוכנים לאורך זמן", הוסיף.

בן ראובן נשאל האם צה"ל צריך ליזום צעדים נוספים שלא היו עד היום, והשיב: "התשובה היא כן. כאשר יש מצב שבו האויב שלך, במקרה הזה איראן מסמן בשטח, כמו בתקיפה הזאת, שהוא מתכוון להגיב, יש לך לכך משמעות שבאשר לתהליך קבלת ההחלטות בישראל באשר לתקיפה כזאת או אחרת, ואני חושב שצריך לדבוק בה ולהיות נחוש בה ולתקוף, כי המטרה היא להרחיק את איראן מגבולנו הצפוני. אין ספק שהאיראנים משנים דרכי פעולה, זה מחייב גם אותנו לתהליכי חשיבה, שמבטאים את הרצון לשמור על איזשהו קו שכמה שפחות מביא את האופציה של תקיפה איראנית על שטחנו. יש לזה דרכי פעולה שונות ומשונות, לא נוכל לפרט אבל תקיפה לא חייבת להיות במטוסי קרב. יש יכולות נוספות וצריך לחשוב עליהן. זה לא אינטרס ישראלי להיכנס לעצימות כזאת או אחרת".

"לאיראן יש יכולות לייצר כל מיני תצורות של פגיעה וסיוע גם לחמאס ולחזבאללה. המערכה הזאת מתקיימת רובה בשטחה של סוריה. מי שעושה את העבודה בצה"ל יש לו כל מיני שיקולים כולל אוקראינה. משפט אחרון שכאילו לא שייך אבל כן שייך: מדינת ישראל צריכה לפתוח את שעריה בפני פליטים מאוקראינה ולומר חד משמעית באיזה צד אנחנו מול הצורר הזה פוטין. אני פשוט בז לתהליך קבלת ההחלטות של שרת הפנים שלנו, שהתחילה עם עשרת אלפים ש"ח ערבות ואח"כ מכסות ואתמול נאלצה להגיד כן נקבל 25 אלף עוד פעם איזשהי מכסה. בעיני זה מראה על תהליך קבלת החלטות ששם סימן שאלה אם היא ראויה להיות שרה בישראל", סיים בן ראובן את דבריו.