"נורה אדומה": הפיגוע הרצחני שגבה אמש את חייהם של ארבעה בני אדם בבאר שבע ממשיך לזעזע את המדינה. המחבל שחוסל בזירה הוא מוחמד אבו אלקיעאן, ממוצא בדואי, ובני משפחתו נעצרו בחשד לאי-מניעת מעשה טרור. על אובדן השליטה על הפשיעה בנגב ובפרט במגזר הבדואי שוחח הבוקר (רביעי) אלוף במיל' איל בן ראובן, שכיהן בעבר כחבר כנסת בוועדת חוץ וביטחון, עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm

"זה פיגוע קשה שנותן מכה קשה לציבור הישראלי", אמר תחילה. "מזמן לא חווינו פיגוע עם תוצאה נוראית שכזו. אני מאד מקווה שאנחנו לא לקראת גל פיגועים כתוצאה מחוויית ההצלחה שהסביבה העוינת סביבנו מריצה ברשתות החברתיות. החמאס טובים בענין הזה, להמריץ עוד ועוד. אנחנו לקראת רמדאן, פסח, יום העצמאות ויום האדמה. מערכת הביטחון צריכה, ואני מניח שהיא מתייחסת לכך".

"חשוב לתחקר את הארוע הזה", טען בהמשך הבכיר הצבאי לשעבר. "אני למד מהתקשורת שהרוצח הנתעב הזה מצליח לעבור מזירה לזירה ובסוף נעצר רק על ידי אזרחים, לא על ידי אנשי ביטחון. בטוח שיש מה ללמוד כדי שלא יקרו שוב דברים כאלה. זה לא טוב, וצריך להגיד את הדברים בצורה הכי ישירה כדי שאפשר יהיה ללמוד. השב"כ יחקור מבחינה מודעינית אם היו לו סייענים ואם אפשר היה לגלות קודם שהולך להתרחש פיגוע".

"אני רוצה להתייחס למפגע הזה - אל לנו בשום אופן להכליל ולומר מילה רעה על הבדואים", הדגיש במיוחד בן ראובן."אנחנו מכירים את כל אלה שהתחילו כבר לנבוח ולדבר על הבדואים. הבדואים הם אנשים טובים. עם זאת, הארוע הזה מדליק נורה אדומה בכל מה שקשור לטיפול של מדינת ישראל בכל שקשור למגזר הבדואי", טען עוד. "הוא סובל מכלכלה במצב איום ונורא, ומשליך על החינוך, על תופעות אלימות. זאת מדגרה לארגוני טרור שיודעים את זה, ובאים לחפש כל מיני משתפי פעולה. זאת נורה אדומה שמדינת ישראל חייבת להתייחס אליה".

בן ראובן אמר כי "צריך לעשות הכל כדי שלא ניצור מדגרת טרור בתוכנו". הוא הוסיף כי "הבדואים אנשים מצוינים ומדינת ישראל צריכה לטפל בהם כמו באזרחי מדינת ישראל, על כל הקשיים של התרבות שהם באים ממנה. צריך להיזהר - הבדואים בשום אופן לא אזרחים טרוריסטים. הם משרתים בצה"ל, עם זאת, יש שם בעיות מאד קשות - איך הם גרים, כמה ישובים לא מוכרים. צריך לעשות טיפול שורש אמיתי עמוק ביחד איתם כדי לפתור את זה, ולא ביום אחד".