צה"ל הודיע היום (חמישי) כי ייעתר חלקית לבקשת המשטרה לקבל ארבע פלוגות מג"ב, בעקבות החשש מהסלמה ביטחונית לקראת מצעד הדגלים ואירועי יום ירושלים שיחלו ביום ראשון הקרוב.

האישור שניתן מצה"ל אישר עד כה תוספת של שתי פלוגות מג"ב איו"ש, שיסופחו למשטרה במסגרת הטיפול באירועים. תחילה פנתה המשטרה בבקשה לקבל ארבע פלוגות שנמצאות בגזרת איו"ש, וזאת בנוסף לשלוש פלוגות מילואים שגיוסן החל היום.

כאמור, מצעד הדגלים המסורתי יתקיים כסדרו כמדי שנה מזה עשרות שנים, ויעבור ממרכז העיר ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה - ללא כניסה להר הבית, זאת בניגוד לפרסומים כוזבים בנושא ברשתות החברתיות. המשטרה הודיעה במעוד מועד כי חלק מההיערכות תכלול אלפי שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) מסר כי "צריך לסגור את הר הבית לחשודים בהפרות סדר בפרט ביום שחרור ירושלים, בו מתקיימת צעדת הדגלים דרך שער שכם לכותל. ככה נמנע את העימותים. אם אנחנו לא מתקפלים, האויב מתקפל, מי שלא רוצה לראות יהודים עם דגל ישראל בשער שכם, או יהודים שעולים להר הבית שישאר בבית". כמו כן, הודיע האחרון לקצין הכנסת כי יעלה להר הבית ביום ראשון הקרוב.