מערכת הביטחון נערכת למצעד הדגלים, שצפוי להתקיים בירושלים ביום ראשון הקרוב, זאת ברקע איומי חמאס להבעיר את השטח. אלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן ועמית מחקר באוניברסיטת הווארד, התייחס לסוגייה בראיון עם ניסים משעל ב-103FM: "אני מבקש דווקא לקרר. אני חושב שזה לא דומה למה שהיה בשנה שעברה. בשנה שעברה, התקבצו להם הרמדאן ויום ירושלים ועוד היו ברקע הבחירות בעזה - כל זה הוביל בסוף לאותו המבצע שאנו קוראים לו 'שומר החומות'".

ידלין המשיך להסביר את דבריו: "התוצאה לכך היא שהיום חמאס מאוד נזהר. לכן, אני ממש לא חושש מהסלמה ומירי רקטות מעזה - בטח שלא אם המצעד לא ייגע בהר הבית, שהיא הנקודה הרגישה. כל הסיפור הוא הסטטוס קוו, אני לא אוהב את מסע ההפחדות הזה".



בהמשך הראיון, ידלין התייחס לפרסום בניו יורק טיימס, לפיו ישראל אחראית על חיסול בכיר משמרות המהפכה, חסן סיאד חודאי, באיראן מוקדם יותר השבוע: "לא הופעתי, זו לא הפעם ראשונה. הרי האמריקאים רוצים מאוד שלא ייחסו להם פעולות שאף אחד לא לוקח עליהן אחריות. מפני שמי שפגעו בו זה קצין כוח חוץ שתפקידו לפגוע במטרות אמריקאיות, ישראליות וצרפתיות - כל המדינות המועמדות להיות אלו שחיסלו אותו, האמריקאים דאגו להגיד שזה לא הם".

הבכיר לשעבר טען כי ישנם גורמים אמריקאים המעוניינים בהוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ואמר: "האמריקאים מאוד רוצים לחזור להסכם הגרעין ופעולה כזאת יכולה לחבל ברעיון לחזור להסכם. הנשיא ביידן לא שייך לקבוצה הזאת, אבל יש בממשל שלו אנשים שמאוד לא אוהבים את הלחץ של ישראל למנוע את הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור". 

בסיום השיחה התייחס לפיצוץ במפעל הצבאי באיראן: "אני לא יודע מה התפוצץ שם, אבל אין לי ספק שזה שייך לתעשייה הביטחונית היותר רגישה של האיראנים. יש בין איראן לישראל מערכה שהיא בכל הממדים - בים, באוויר, ביבשה, בסייבר ובמודיעין. במידה מסוימת ראש הממשלה צודק כשאומר שהייתה לאיראן איזו חסינות בשטח".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.