האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. על כך, תא"ל (במיל') יגאל סלוביק, לשעבר ראש המטה ללוחמה בטרור, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והדגיש:

בפתח דבריו, אמר תא"ל (במיל') סלוביק: "אנחנו לא מפחדים מהאיראנים, אני חושב שההצהרה הזו לא נכונה. מדינת ישראל אחראית לביטחון האזרחים שלה הן בתוך גבולות המדינה והן מחוצה לזה. המטה לביטחון לאומי יחד עם כלל גופי הביטחון האחרים ומשרד החוץ מבצעים את הערכות המצב שלהם באופן קבוע, והחידוד של אזהרת המסע הנוכחית הוא חידוד. רמת אזהרת המסע לטורקיה לא השתנתה, היא נשארה כרמת אזהרה שלוש שאומרת להימנע מנסיעות שאינן חיוניות".

שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
שגרירות ישראל בטורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

לאחר מכן, נשאל האם אזהרת המסע לטורקיה היא "כיסתוח" לאחר הפרסום של סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי המודיעין במדינה עוקב אחר חמישה אנשי טכנולוגיה וסייבר: "לא. אזהרות המסע ברמות שונות לגבי מדינות שונות מופיעות באתר אזהרות המסע של המטה לביטחון לאומי ואפשר לבדוק שם לכל מדינה שאליה רוצים לנסוע מה רמת אזהרת המסע שם".

"איך זה עובד? מתקיימות במטה לוט"ר ובמטה לביטחון לאומי הערכות מצב שוטפות יחד עם כל ארגוני המודיעין האחרים, לוקחים בחשבון את כלל המיידעים, הערכות וכן גם את האלמנטים האחרים ובסופו של דבר מחליטים איזו רמת מדרג של אזהרת מסע נכון לתת בעת הנוכחית. אנחנו עומדים לפני חופשת שבועות וחופשת הקיץ, האיראנים כבר הרבה מאוד שנים מנסים לפגוע בישראל", הוסיף.

בהמשך, התייחס לאמצעי הביטחון והבדיקות הביטחוניות ברכבת בין טורקיה לאיראן, לעומת שדות התעופה: "אני מניח שאנחנו יודעים את מה שאנחנו צריכים לדעת כולל את סוגיית הרכבת. הרכבת הזו היא כרגע פחות מעניינת מכיוון שהמל"ל אומר כך 'אנחנו יודעים שהאיראנים מנסים לפגוע בישראל כבר לא מעט שנים, הם מנסים לפגוע במטרות ישראליות באשר הם - בין אם אלו נכסים ישראלים ובין אם אלו אנשים ישראלים".

"אני אומר לכם מתוך שנתיים וחצי כראש אגף, אנחנו עסקנו בזה לא מעט בהערכות המצב ובידיעות מודיעיניות כאלו ואחרות לגבי ניסיונות של שלוחי איראנים ושל איראנים לפגוע במטרות ישראליות במדינות כמו טורקיה וכמו גם במדינות אחרות". לדבריו, "בסופו של דבר המטה לביטחון לאומי ממליץ לאזרחי ישראל מה לעשות ולא לעשות והבחירה היא שלהם. אני מקשיב להמלצות של המטה לביטחון לאומי וכך גם בני משפחתי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm