מנכ"ל תנועת "הבטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ועל ביקורו של הרמטכ"ל אביב כוכבי במרוקו, והתייחס לירי הרקטות מרצועת עזה ולתקיפת צה"ל שהגיעה בתגובה: "למה צה"ל לא פועל נגד אתרים של חמאס בעזה כמו בסוריה? מחכים ל-100 אלף רקטות?", תהה. 

בפתח הדברים הסביר אביבי למה חמאס ירה רק בסופ"ש ולא במהלך ביקור ביידן ואמר: "המערכת הפלסטינית באופן כללי מאד מאוכזבת מהמדיניות האמריקאית כלפי הפלסטינים למרות החיבה שלהם לסוגיה. ביידן ביקר בבית לחם ונפגש עם אבו מאזן אבל חמאס מאותת: אנחנו הבוסים פה, אנחנו אלה שמנהלים את העניינים. אנחנו שולטים בחברה הפלסטינית ובחלק מערביי ישראל וגם מאותתים בגלל חוסר שביעות רצון מההתקרבות הישראלית לסעודיה. גם במאבק בפנימי בינם לבין פת"ח הם מנסים להראות שהם מנהלים את העניינים וידם על העליונה".

כשנשאל מה לדעתו צה"ל צריך לעשות אחרת השיב: "השאלה הגדולה מה הוא היה צריך לעשות לפני. בסופו של דבר צה"ל תקף אתרים משמעותיים ליצור רקטות ואני שואל: אם צה"ל יודע למה לא פועלים לסיכול המאמץ? לפי המדיניות הקיימת, נניח שחמאס לא יירה עכשיו 5 שנים, ויהיו אז 100 אלף רקטות! זה מה שאנחנו רוצים? כל סבב שאנחנו מגיעים עם חמאס הוא מגיע מצויד עם יותר רקטות, יותר טווח, יותר חומר נפץ. בעצם לא עושים כאן, מה שעושים היום בסוריה: פועלים לסיכול רציף ומתמשך של המאמץ ההתעצמות. התקיפה היתה משמעותית אבל יש מקום לבצע חשיבה עמוקה".

כשנשאל אם אפשר בכלל לחסל את אתרי הייצור של חמאס אמר אביבי כי "לא יודע אם ניתן לחסל הכל אבל אפשר באופן מתמשך לפגוע במאמץ ההתעצמות ולא לאפשר להם לאתגר את ישראל. הטענה מנגד תהיה שנמצא את עצמנו כל הזמן בירי. יש לזה פתרונות וזה תלוי ברמת הנחישות שלנו.

"בסוריה תקפנו כמעט יום. באיזשהו שלב נפתחה אש לכיוון החרמון. צה"ל הרים את כל חיל האוויר שנתן מכה כזאת שמאז לא ירו על החרמון. השאלה כמה אנחנו נחושים. כמה אנחנו מוכנים לחזור למדיניות של סיכול ממוקד על המנהיגים. כרגע אנחנו רואים אצלנו מנהיגות שלא השתנתה מאז חמאס עלה לשלטון. רמת התקיפות אמנם עלתה, לא פוגעים בדיונות אבל עדיין אין שינוי יסודי איך לטפל ברצועת עזה".

בהמשך הסביר את המשמעות של ביקור הרמטכ"ל במרוקו: "האיראנים וחזבאללה מאד פעילים באזור מרוקו ואלג'יריה. האיראנים מחמשים את ארגון "פולסאריו" שנלחם נגד מרוקו לשחרור סהרה המערבית. לאיראנים יש שאיפות גלובליות לאזור הזה. מרוקו יושבת על גיברלטר אחד המקומות הכי אסטרטגית בעולם.

"איראן פעילה מאד בצפון אפריקה ויש שאיפות להשפיע על מרוקו וזה מסביר את המוטיבציה של מרוקו לחתום על הסכמי שלום. זו המדינה הראשונה שמקיימת איתנו שיתוף פעולה צבאי נרחב שכולל אימונים, העברת ידע, טכנולוגיות וכל זה מתוך איזשהי מצוקה כי הם מאותגרים באופן משמעותי ע"י איראן וחזבאללה".