תמיר עידן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכניתם ב-103FM על המצב הביטחוני בדרום, בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בגדה.

"לא כל היישובים נצורים, יש מחסומים בדרכים היותר ארוכות, מדינת ישראל כמו שהיא יודעת להיות חלמאית לפעמים, כך בלילה יש עבודות בכבישים והדבר הזה יסודר. אווירת כוננות כזו של כמה ימים לא זכורה לנו", אמר בפתח השיחה, "אנו נמצאים על הגדר ומחכים לבאות. אנו יודעים שיש התרעות קונקרטיות ושלא ממשים אותם כי הם לא מצליחים. אני קורא בהזדמנות זו לתושבים לא לפרוץ מחסומים ולא לנסוע בדרכים חקלאיות, לא להסתכן".

לאחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון: צירים בעוטף נסגרו, שינויים בתנועת הרכבות
"לא ניתן להם את תמונת הניצחון": בעוטף עזה אופטימיים למרות המתיחות

עוד הוסיף ראש המועצה ש"כולם מבינים שהדבר הזה לא יכול לקחת הרבה זמן, כי אי אפשר להישאר סגורים ונצורים בגלל שהם עדיין לא יורים. אנחנו מנסים להיות חזקים, לעשות הערכות בצד, ולעמוד בזה כמו שעמדנו בדרך כלל". 

עידן העביר ביקורת על הצורה שבה דברים מתנהלים: "אומרים לאנשים - אנחנו סוגרים לכם את האזור, ולא אומרים להם אם הם יקבלו פיצוי מהעבודה או איפה ישנו בלילה".

"בצד השני, אני חושב שהמדינה צריכה לעבור ממגננה להתקפה", טען, "להוריד את ראשי המחבלים האלה כדי שהמשוואה תשתנה. אמרתי לרה"מ - אם אתה מסתכל עלינו, אנחנו אומרים - תתקוף, אל תפחד, אי אפשר להישאר כך באוויר. גם עם הטיל לפני כמה שבועות התגובה הייתה מאוד רפה". 

בסיום הריאיון, הדגיש עידן שהממשלה צריכה לשנות אסטרטגיה ולעזור לתושבים שעובדים באיזור: "חקלאי שלא מעבד את השטח שלושה ימים, לא יכול להראות ירידה במחזור, הוא לא יוכל בחיים לקבל פיצוי. ביקשנו מהממשלה להיות נדיבים, אנשים חיים פה מתוך ציונות. צריך לתת כוח גם לנו. יש קו מסוים ממנו אסור לעבד, אז החקלאי שמגדל שם יכול להוכיח נזק של שבוע? קשקוש, לא צריך להאשים אותם פעמיים".