"עלות השחר", היום השני: תא"ל נמרוד אלוני, מפקד אוגדת עזה, התראיין מוקדם יותר היום (שבת) בכאן 11, והתייחס לתחילתו של המבצע: "אנחנו ביום השני של המבצע, שפתחתנו אותו ביוזמה. אתמול קצת אחרי השעה 16:00 פתחנו במטח מתוזמן על מנת לפגוע בבכירים. אנחנו בתחילתו של מבצע, יתכן ממושך, כדי להגן על תושבי העוטף שאוימו, לאחר שנוצר מצב בלתי נסבל מבחינתו".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו | בן כספית
הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו
גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"
בעקבות המבצע: הגבלות פיקוד העורף המעודכנות

"זו לא שאלה של בנק המטרות אלא של האיום, הפגיעה בג'יהאד האיסלאמי היא ברורה", אמר אלוני שהוסיף לגבי היתכנות של פינוי יישובים הסמוכים לגבול הרצועה: "אנחנו מאפשרים לתושבי העוטף לפנות את עצמם בימים המתוחים האלו, כשפצצות מרגמה נופלות באזור. אין שום סיבה שתושבים שנמצאים בחופש הגדול, יאלצו לחיות בתנאים כאלו, גם ב'שומר חומות' בוצע פינוי שכזה".

לשאלה בנושא, השיב תת אלוף אלוני כי איום חדירה של מחבלים דרך מנהרות טרור היא אפשרות לא נערכים בצבא. עוד הוא הוסיף: "המטרה היא להסיר את האיום על תושבי העוטף, מקווה שחמאס ישארו מחוץ לתמונה. 

לסיום, הבהיר מפקד אוגדת עזה כי המשך הסיכולים הממוקדים "זו אפשרות ככל שנוכל, כדאי שבכירי הג'יהאד ידעו שהם על הכוונת, בדיוק כפי הבכיר שחוסל אתמול. ככל שנצליח לשים עליהם את היד הם יהרגו אחד אחרי השני". באשר לאפשרות לחסל במהלך המבצע את רוצחו של החייל בראל חדריה שמואלי ז"ל, אמר כי "אני לא יודע אם יש היתכנות כזאת מבחינה מבצעית, פגיעה כזאת היא לא ממטרות המבצע".