במשך קרוב ל-12 שנים נוהג אליגר ממדוב, תושב פתח תקווה, להיכנס באופן חופשי ללא מורא ופחד אל שטחי A  ו – B כדי לערוך קניות של בשר, גבינות, מזון, וגם על מנת לשטוף את רכב העבודה שלו, טנדר מסוג גראנד וולד. אלא שבשבת האחרונה הוא חווה טראומה קשה, זאת לאחר שהותקף על ידי שלושה רעולי פנים לדבריו, הוכה על ידם נמרצות ורכבו נשדד עם ציוד בשווי העולה על 100 אלף ש"ח. 

לאחר סיכול הפיגוע בשומרון: ירי בוצע לעבר אוטובוס ישראלי, אין נפגעים

ממדוב, שבחודש הבא אמור היה לחגוג 50, אושפז בבית החולים בלינסון לקבלת טיפול רפואי ובשעות הלילה שוחרר לביתו כואב וחבול. "אנחנו 12 שנים מתגוררים בפתח תקווה ואבא רגיל לעשות את הקניות שלו בכפר עזון. הוא אוהב את הבשר אצלם, אוהב לעשות שם קניות, וכולם מכבדים אותו. בשבת בבוקר הוא נסע עם הרכב של העבודה כדי לשטוף אותו בדיוק כמו בכל שבת. כשסיימו את השטיפה הוא יצא עם הרכב והתקדם בדרך לכיוון היציאה", משחזרת בשמו בתו הקטנה, "הוא הגיע כמעט לצומת, ואז הבחין ברכב שחור גדול שנצמד אליו. הוא היה בטוח שזו משטרה ולכן עצר בפתאומיות. הרכב חסם אותו, ומתוכו זינקו החוצה שלושה צעירים רעולי פנים. הם ניגשו אליו, פתחו את הדלת של הנהג, תפסו לו את היד ושלפו אותו בכוח מתוך הרכב".

עוד לפני שהספיק להבין מה רוצים ממנו, ממדוב ספג אגרוף לפניו. "אחד השודדים נתן לו אגרוף לצד שמאל של הפנים ואחר היכה בו עם פטיש ברזל מכות חזקות בכתף. הוא מעד ונפל על הקרקע והם המשיכו להכות אותו, נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום, לא לפני שאספו גם את הארנק שלו שנפל בכביש. אין לו מושג מי הם היו, הוא רק יודע שבקושי רב הוא גרר עצמו לצומת, ושם הצליח לחייג לאמא שלי שדיווחה לי על מה שקרה. הזעקתי מיד את מד"א והמשטרה, שלחתי להם את המיקום שאבא שלח לי, והם חברו אליו וחילצו אותו החוצה. עכשיו הוא בבית, שוכב וכואב עם חבלות".

במשטרה מציינים כי מתחקור ראשוני התברר כי נהג רכב ישראלי אשר נכנס לעזון לטובת שטיפת רכבו, נשדד על ידי מספר חשודים. עוד הובהר כי החשודים הגיעו רעולי פנים, הוציאו בכוח את המתלונן מהרכב הישראלי, וברחו מהמקום באמצעות הרכב הגנוב. 

כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: TPS)
כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: TPS)

"משטרת ישראל שבה ומדגישה כי כניסה לשטח A אסורה על פי חוק ומהווה סכנה. ישראלים רבים שנכנסים לשטחים A ו-B לערוך קניות, למסחר, תיקון רכבם, לסעוד במסעדות ובתי קפה ועוד, נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, איומים ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שימרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה", נמסר מהמשטרה.