לאחר הביקורת: סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה הבוקר (שבת) כי מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, נפגש אמש בלשכתו בביירות עם סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, לאחר הביקורת הגוברת מצד הג'יהאד האסלאמי על חמאס, כי לא יצטרף לסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה נגד ישראל. בפגישה נכחו נציגים נוספים של ארגוני הטרור וסקרו גם את ההתפתחויות האחרות באזור.

בתוך כך, משלחות ארגוני הטרור הדגישו את החשיבות של עומק הקשר בין הארגונים וחיזוק "ההתנגדות נגד ישראל". הצדדים הצהירו כי "ירושלים היא בירתה הנצחית של פלסטין ותישאר מרכז הסכוך. האויב לא יצליח לייהד או לחלק את מסגד אל-אקצא המבורך". כמו כן, הצדדים הדגישו את עומק היחסים בין התנועת, שכן מדובר "ביחסי אחווה, אמונה והתנגדות", לדבריהם, וימשיכו לפעול במערכת היחסים האסטרטגית, הצומת והמתפחת כחלק מההתנגדות הפלסטינית. 

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

במקביל, הצדדים התייחסו לכך שארגון חמאס לא השתתף במבצע "עלות השחר", וקבעו כי "כל אי הסכמה בעמדה טקטית לשני הצדדים, אינה יכולה להשפיע על מהות מערכת היחסים, ולא תשפיע על המשך ההתקשות והפגישות בין הארגונים". בנוסף, הדגישו כי "אנו מעריכים ותומכים במפגשים שהתקיימו בין שתי התנועות במטרה לפתח את מערכת היחסים בשירות ההתנגדות. נמשיך בפעולה לאומית ומשותפת על מנת להשיג אחדות לאומית פלסטינית אמיתית, המתבטאת בצורך לזרז את הקמתה של מועצה לאומית חדשה על יסודות לאומיים נכונים".

כזכור, בחמאס הגיבו לביקורת ברחוב הפלסטיני לאחר שלא לחמו בסבב הלחימה האחרון נגד ישראל. דובר חמאס, חאזם קאסם, מסר כי "אין קרע ביחסים עם תנועת הג'יהאד האסלאמי, על רקע הקרב האחרון נגד הכיבוש הישראלי, קיימים מגעים קבועים בדרגים הגבוהים בין הנהגת שתי התנועות. קיימים יחסים וחמאס פועל תמיד לחיזוק שיתוף הפעולה בין כל הפלגים, במיוחד עם הג'יהאד האסלאמי". קאסם הוסיף כי "חמאס גאה בהיותו התומך העיקרי בפעולות ההתנגדות ברצועת עזה, והוא ימשיך בתפקידו ובחובתו לספק את המסגרת הלאומית לפועלת ההתנגדות ברצועה.

במקביל, חבר הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ההחלטה להשתתף או לא להשתתף במבצע, היא "החלטה צבאית של ההתנגדות הפלסטינית. ההחלטה של ​​מלחמה ושלום אינה בחישובים של הציבור, ויש לו עוד חשבונות הקשורים להכנות שחייבת ההתנגדות".