ראש השב"כ, רונן בר, נשא דברים היום (ראשון) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, והדגיש בדבריו את הסכנות הטמונות ברשתות החברתיות בעידוד טרור ואלימות והתייחס לאיומי איראן על ישראל והשפעתה על המזרח התיכון.

ראש השב"כ לבכירה אמריקאית: תקופת הבחירות מקשה על ביצוע צעדים לחיזוק הרש״פ
ראש השב"כ ביקר בקהיר; בכיר מצרי: "מקווים שישראל תסכים לשחרור האסירים"

"איראן איננה רק בעיית גרעין - היא בעיית היסוד של המזרח התיכון", אמר ראש השב"כ בפתח דבריו, "נותר לנו רק לדמיין את היקף ההשפעה העתידי, אם ייחתם הסכם גרעין והקופה האיראנית תתעשר ב-85 מיליארד דולר נוספים אשר חלקם ייועד, מן הסתם למטרות טרור והשפעה וחיזוק ארגונים כמו הג'יהאד האיסלאמי".  

לאחר מכן התייחס לסכנות בהסתה ברשתות החברתיות: "כוחה של הרשת היום הוא לא רק לשקף תודעה אלא לייצר כזו. המשבר הבין דורי מוביל לכך שגורמי השפעה ומיתון מסורתיים – הסמכות ההורית, הדתית או החברתית - מאבדים מכוחם. יתפסו את המקום הזה מובילי רשת או רשתות בוטים. כך, ותחת עולם אינפורמציה שטוח ובלתי מתוקנן – מאבדת המדינה יתרונות יחסיים משמעותיים שהיו לה למול ארגונים וכנגד רעיונות רדיקאליים. המדינה והציבור, בעיקר הנוער, נותרו חשופים".

ראש השב''כ רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)
ראש השב''כ רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, התייחס בר לאיומי הסייבר על ישראל: "יש להשקיע בהגנת מרחב הסייבר לא פחות מההשקעה בהגנה על הגבולות. הנטייה שלא לאכוף אמצעי הגנה במגזר הפרטי בכדי לקדם תעשיה נטולת הוצאות תקציביות, פוגעת בסופו של יום בעסקים עצמם, בחוסנו של המשק ובחוסנה של המדינה ולא מן הנמנע שהפגיעה התקציבית המשוקללת כתוצאה מתקיפות, גבוהה יותר מההשקעה הנדרשת בניסיון למניעתן".

עוד התייחס ראש השב"כ למצב המתפתח בשטחים: "נוכח ריבוי צירי טרור והעדר טיפול מספק על ידי המנגנונים נוכח משילותם המוגבלת, נדרשים אנשינו להיכנס למעצרים וסיכולים מדי לילה, סופגים אש ומייצרים שמיכת הגנה לאזרחי ישראל בלב השטח. המחיר -  נפגעים פלסטינים, וירידה נוספת במעמדם של המנגנונים. ספרנו השנה למעלה מ- 130 ארועי ירי. זאת מול-98 ב-2021 ו-19 ב-2020. סיכלנו 312 פיגועים משמעותיים (דקירה, ירי, התאבדות), ביצענו 2,110 מעצרים והעלנו בעשרות אחוזיםאת היקף המעצרים של סוחרי אמל"ח".