ערוצי התקשורת לא פוסקים מלפרסם מקרים קשים בדרום והמצב הביטחוני ממשיך להידרדר. תושבי הפזורה הבדואית מעלים לרשתות את כלי הנשק שלהם, קליעים פוגעים בבתים בעומר, הפשיעה באזור כולו בעלייה והתושבים מפחדים להסתובב ברחובות.

לפני כשנה התריעה תנועת אומ"ץ מפני הידרדרות המצב בדרום הארץ, וההשלכות הקשות של אובדן המשילות בנגב. בהמשך לאותה פנייה לגורמים הממונים על מערכת אכיפת החוק בישראל, שבו ראשי אומ"ץ והזהירו כי חוסר המשילות מוביל לאנרכיה מוחלטת באזור.

במכתב שכתבו יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, אל השר לביטחון פנים, המפכ"ל והיועצת המשפטית לממשלה, הם דורשים טיפול משמעותי בנושא הכאוב. "הפשיעה החמורה על-ידי תושבי הכפרים הבדואים מגיעה לשיאים חדשים מדי יום. מבדיקתנו עולה כי התושבים היהודים המתגוררים באזור שרויים בפחד מתמיד, בעיקר בלילות. לאחרונה הילדים ישנים בממ"דים מחשש לפגיעה בבתים מירי המתבצע על-ידי הבדואים באופן שרירותי".

פליצ'ה פלד הוסיף כי ברור לכל שהמצב מסכן חיי אדם, ועל כן יש לפעול באופן מידי על-מנת למנוע את המשך ההפקרות הפושעת. הוא התייחס למקרה הירי שאירע אתמול בקיבוץ משמר הנגב, בו קליע שנורה מרבט פגע ברכב בקיבוץ: "הקליע התועה הוא לא מקרי... חוסר המשילות בדרום הפרוע מוביל לאנרכיה מוחלטת". 

התנועה, כאמור, פנתה לשר לביטחון פנים, למפכ"ל וליועצת המשפטית לממשלה על-מנת שיטפלו בהתגברות הפשיעה החמורה באזור הפזורה הבדואית ובדרום.