נציגי 14 פלגים פלסטיניים חתמו באלג'יר על הסכם פיוס שאמור לאפשר את קיומן של בחירות בשטחים תוך שנה. ההסכם שם, לכאורה, קץ לסכסוך בין נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן וארגון פת"ח לבין ארגון חמאס, שמנע עריכת בחירות מאז ניצחון החמאס בבחירות בשנת 2006.

כדאי להיערך כבר עכשיו: תרחישי היום שאחרי עידן אבו מאזן | אקרמן
ארגוני הטרור בקריאה לפלסטינים: "הסלימו את העימותים מול ישראל"

עם זאת, גורמים במשא ומתן הביעו ספקות אם ההסכם אכן יוביל לבחירות לנשיאות ולפרלמנט. אבו מאזן עצמו לא נכח בדיונים באלג'יר, ושהה באסטנה שבקזחסטן - שם נועד, בין השאר, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והביע בהזדמנות זו אי־אמון ביכולתה וברצונה של ארה"ב לחדש את תהליך השלום.

המשלחות באלג'יר לא הגיעו להסכמה על הקמתה של ממשלת אחדות, אבל ההסכם קבע שהארגון לשחרור פלסטין, שאבו מאזן עומד בראשו, הוא נציגו היחיד של העם הפלסטיני - וקרא לעריכת בחירות למועצה הלאומית שלו תוך שנה. נציג הפתח עזאם אל־אחמד אמר לאחר טקס החתימה כי "ההסכם ייושם ולא יישאר על הנייר", ותיאר את שנות הפילוג כ"סרטן" שכרסם בגוף האומה הפלסטינית. מנהיג החמאס איסמעיל הנייה אמר כי מדובר ב"יום מאושר לפלסטינים ויום של עצב לכיבוש הישראלי".

הסבב האחרון בשיחות נמשך יומיים, אך המשא ומתן תחת חסותו של נשיא אלג'יריה עבד אל־מג'יד תבון נמשך חודשים. תבון תיווך בין הצדדים כדי להציג את אלג'יריה כגורם בעל משקל באזור, ורשם לזכותו הישג שאותו יביא לפסגת הליגה הערבית, שתתכנס בתחילת נובמבר בארצו.