דובר צה"ל הודיע הערב (שבת) כי החלו המיונים עבור נשים לתפקידי לחימה חדשים. על פי ההודעה, המיונים ליחידה 669 ויחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית ייפתחו עבור הנשים בנובמבר 2022. מיועדות לשירות ביטחון אשר יימצאו בהליכי הצו הראשון ויום המאה כמתאימות ליחידות, יוזומנו ללשכות הגיוס לתחילת הליך המיון.

בתוך כך, בשלב הראשון של המיונים, תיבדק עמידתן של החיילות בתנאי הסף של הקריטריונים הפיזיים, שנקבעו על ידי הצוות המקצועי. כמו כן, המועמדות לשירות הביטחון יצטרכו לעבור גם תהליך מיון פיזי, שיכלול גם מרכיבים של כושר גופני וכושר קרבי ליחידות.

לוחמות צה''ל (למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דובר צה''ל)
לוחמות צה''ל (למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דובר צה''ל)

לוחמת צה''ל (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דובר צה''ל)
לוחמת צה''ל (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דובר צה''ל)

מועד הגיוס הראשון ליחידת יהל"ם יהיה מרץ 2023, ויהיה מיועד למלש"ביות המיועדות לגיוס בשנות 2022. ליחידה 669 נערך מועד גיוס אחד מדי שנה, כאשר הגיוס למלש"ביות המיועדות לגיוס בשנתון 2023 ייערך במהלך שנה זו. ליחידה יתקבלו מלש"ביות שיעברו יום שדה, גיבוש אחוד ומיון מים. מלש״ביות שיעברו את השלבים ליחידת יהל"ם אך לא יעברו את תהליך הסינון הסופי יוכלו להתמיין לשירות ביחידות כמו דוהר שמיים, מורן, רוכב שמיים, מסלול ברקת, מסלול טנקים או עוקץ, זאת על סמך מיון נוסף שאינו פיזי.

כזכור, דובר צה"ל הודיע ביום חמישי האחרון כי בתום הליך בחינה שארך כשנתיים, קיבל הרמטכ״ל, אביב כוכבי, את המלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, וקבע כי התנסות שירות לוחמות הטנקים בגבולות הסתיימה בהצלחה, ומעתה הן ישובצו באופן קבוע בתפקיד. 

ההחלטה התקבלה לאור שיקולים מקצועיים ומבצעיים ובהתאם לצורכי הצבא, וזאת לאחר שהלוחמות עמדו בקריטריונים שהוגדרו מראש. ההתנסות כללה שלושה מחזורי גיוס והכשרה מלאים (מטירונות ועד פיקוד) ותקופה של שנה בפעילות מבצעית. הלוחמות ביצעו תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״פארן״ כפלוגה תחת גדוד ״קרקל״ במשימות ההגנה השונות.