לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל שנחטף בעזה במהלך מבצע צוק איתן, התראיינה היום (רביעי) בתכניתו של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, על רקע פגישתה עם האפיפיור ברומא, פגישה שעסקה בפעילותה המתמשכת של גולדין להחזרת גופתו של בנה ארצה. 

משפחת גולדין תוקפת את נתניהו לאחר עדות אילן ישועה: "נחצו כל גבולות הציניות"

"זו הייתה פגישה שחלמנו עליה ומשרד החוץ הביא אותה לידי ביצוע. אחרי שנואשנו מכל הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות שמשרתים רק את האינטרסים של עצמם, ואחרי שהשגנו את כל ההוכחות שאנחנו צודקים, והחוק הוא לצידנו ואוסר לתת גרוש וכלום לעזה מבלי לדרוש את השבת הבנים שלנו, החלטנו פשוט ללכת על הדבר הכי נקי שקוראים לו המישור הדתי", סיפרה בתחילת השיחה. "במישור הדתי, החובה של האם לקבור את בנה, היא ללא עוררין. במיוחד, בנצרות – וגם ביהדות, כולם שותפים לאותו אל. מבחינתי, המפגש הזה עם האפיפיור שהוא אדם מלא הבנה והוא יליד ארגנטינה אז יש לו רגישות לאימהות שילדיהם נעלמו. מדובר באיש יקר שפשוט אומר 'חייבים להחזיר את הבנים'. הוא אמר שיפעל בכל הערוצים הדתיים שלו להפיץ את העניין, ולעזור". 

לטענה כי ארגון הטרור 'חמאס' לא נענה לצו האפיפיור, השיבה גולדין כי "החמאס הוא טרוריסט, אין לי שום עניין להסביר לו ושום עניין שהוא יבין. הוא טרוריסט, ולכן צריך לשכנע אותו שאין לו ברירה, והוא חייב להחזיר לנו את הבנים. אנחנו צריכים להפעיל מנופים עקיפים על כל המדינות שתומכות בו ויש להן מנופים עליו. ראינו איך זה קרה בנער הדרוזי, תוך 30 שעות החזירו אותו. מבחינתנו, זה אותו קונספט. עכשיו, מהרגע שהדברים נמצאים על שולחן האפיפיור, מבחינתנו זו פריצת דרך".

בכל הנוגע לדברי שר הביטחון בני גנץ, שאמר כי גופת המחבל הפלסטיני שמת מסרטן בכלא הישראלי לא תוחזר למשפחתו, אמרה: "אני לא מברכת על שום דבר שקשור לבני גנץ, שר הביטחון הנוכחי, רמטכ"ל צוק איתן ששלח את הבן שלי לעזה, ושמונה שנים וארבעה חודשים לא עשה כלום. במשמרת שלו, שהוא שנתיים שר הביטחון ומכניס 20 אלף פועלים מעזה בלי לדרוש את הבן שלי. זה קשקוש פוליטי. עייפתי מהקשקושים הפוליטים, ומהאינטרסים האנוכיים של מקבלי ההחלטות שלנו. מה שעשינו יעשה שינוי, אי אפשר להתעלם מאיתנו, להשתיק אותנו, מה שעושים לנו כבר שמונה שנים וארבעה חודשים בישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM