לנוכח גל האיומים בסרבנות מצד אנשי מילואים המתנגדים לרפורמה הצפויה במערכת המשפט, רבים עורכים השוואה בין ימים אלו לימי ההתנתקות והשיח הציבורי הרב סביב נושא הסרבנות באותם ימים. 

נתניהו לשרי הליכוד: "סרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה - אך בגבולות השיח הענייני"
הרמטכ"ל: "סרבנות איננה על הפרק; אין מקום לאמירות נגד משרתי המילואים"

רס"ן במיל' בניהו הוכמן, אשר בזמן ההתנתקות התגורר בעמונה והיה צוער בבה"ד אחד, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ודניאל רוט - אבנרי ב103FM.

"אני יוצא לבה"ד אחד כשכבר שנה לפני שרון מכריז על הגישו בגוש קטיף, לא היינו מופתעים, אף על פי כן יצאו לקורס קצינים, אני ועוד חמישה צוערים משם. כל הצבא עובר סדרות על סדרות על ככך שאסור לנקטו באופן של סרבנות בשום צורה שהיא", סיפר הוכמן.

הוא הוסיף וטען כי: "אלעזר שטרן, שהיום דומם ולא מוציא קול, ומקסימום אומר בקול רפה שאוסר סרבנות, אך הוא מבין את הטייסים, הוא התרוצץ מיחיידה ליחידה כדי להסביר. הצבא הלך לקורסים היוקרתיים כדי שהם לא יסרבו פקודה". 

"זה קורה אל מול העיניים שלנו. ארבעה חודשים לפני הדבר הזה, רצו שנהיה שותפים בפינוי כי אנחנו הצבא ואנו לא יכולים לצאת נגד החוק, זאת עד שאריק שרון הבין שזה יותר מדי מוגזם ואמר שמי שגר במקום לא יפנה. על זה ממש התווכחנו עד שאמרו לנו להיות עם בני המשפחה. בסוף נפל להם האסימון שיש קצת אנושיות בעניין", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm