עדכונים חיים

בהחלטת הקבינט: המשלחת הישראלית תצא לקטר עם מנדט לקיום המו"מ

דיווח: ירדן יירטה שני כטב"מים ששוגרו מכיוון עיראק לכיוון ישראל, בעיראק טוענים שהותקף בסיס בגולן |הושמדה המנהרה הארוכה ביותר בצפון הרצועה - יותר משניים וחצי קילומטרים | עדכונים שוטפים

הקבינט הקבינט (צילום: חיים צח, לע"מ)
ישיבת קבינט המלחמה צילום: קובי גדעון, לע"מ

בהחלטת הקבינט: המשלחת תצא לקטאר עם מנדט לקיום מו"מ

בתום דיון שנמשך אל תוך הלילה, אישר הקבינט המורחב לשלוח את המשלחת הישראלית לקטאר עם מנדט לקיום משא ומתן בנושא עסקת החטופים. המנדט שניתן כללי ועם זאת המשלחת תוכל לנהל מו"מ נרחב. בנוסף, מסתמן כי בכמה סוגיות הקבינט לא הכריע, והסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט להכריע בינהן בנפרד לפי קצב התקדמות המו"מ.

מעריב אונליין
נפילות ברמת הגולן צילום: צילום מסך

המיליציות בעיראק: תקפנו באמצעות כטב"ם בסיס בגולן, צבא ירדן: יירטנו שני כטב"מים שכוונו לישראל

קבוצת המיליוציות הפרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, "הההתנגדות האיסלאמית בעיראק", פרסמה כי תקפה באמצעות כטב"ם בסיס של חיל האוויר בגולן. עוד מסרו, כי הן "ימשיכו בפעילות במהלך הרמדאן במסגרת התמיכה ברצועה". בדיווחים נוספים, צבא ירדן הצהיר כי יירט שני כטב"מים שהגיעו מעיראק לכיוון ישראל.

סוכנויות הידיעות
יירוט בשמי אילת צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

מטרה אווירית חשודה נפלה בשטח פתוח באילת, אין נפגעים

דובר צה"ל מסר כי מטרה אווירית חשודה חצתה לישראל ממרחב ים סוף ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת לפני זמן קצר. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, לא נגרם נזק ואין נפגעים.

פלד ארבלי

אזעקות בעוטף עזה

התרעות על ירי רקטות וטילים נשמעו בקיבוץ מפלסים.

פלד ארבלי
תקיפה בשיפאא בעזה צילום: רשתות חברתיות ערביות

צה"ל פעל בבית החולים שיפאא' בעזה בעקבות מידע על הימצאות מחבלים בכירים של חמאס

בהודעה שפרסם דובר צה"ל, דווח כי כוחות צה"ל פועלים במבצע ממוקד בבית החולים שיפאא' שברצועת עזה - וזאת בעקבות מידע מודיעיני על הימצאותם של בכירי חמאס במרחב. לטענת הצבא, הגורמים משתמשים בבית החולים כדי לנהל ולייצא פעולות טרור.

לכתבה המלאה >>

פלד ארבלי

צה"ל ושב"כ על הפעולה בשיפאא': "מחבלים פתחו באש - כוחותינו השיבו בירי"

המבצע הלילי בשיפאא נמשך, כך דיווחו דובר צה"ל ודוברות שב"כ בהודעה משותפת. במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור, נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר הכוחות, שהשיבו באש ופגעו במחבלים, נמסר. ברשתות הערביות פורסם תיעוד התקיפות, ויציאתם של הפלסטינים מבית החולים.

לכתבה המלאה >>

מעריב אונליין

צה"ל חשף: ראש מנהלת הקישור הזהיר את מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה

מנכ"ל משרד הבריאות בעזה, ד"ר יוסף אבו ריש, שוחח עם ראש מנהלת תיאום וקישור לעזה, אל״ם איאד סרחאן לפני מספר ימים. בשיחה נאמר למנכ"ל כי חמאס ממשיך את הפעילות בבתי החולים, והוא השיב: "אני מבטיח לך שאנחנו באותו עמוד, ואסור שאף אחד יפגע במטופלים או במתן הטיפול הרפואי". בתוך כך במהלך המבצע כיום, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הודעה: "אנו רואים בכיבוש הישראלי אחראי לחייהם של צוות רפואי. זו הפרה בוטה של ​​המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

לכתבה המלאה >>

מעריב אונליין