בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) שמונה שנות מאסר על העבריין ריקו שירזי, שהורשע בשורה של עבירות מס והלבנת הון, בהיקף של 25 מיליון שקלים וכן בשתי עבירות איומים.



"זאת החלטה שגויה", אמר שירזי במהלך הדיון ורמז כי בכוונתו לערער, "בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה", הוא הוסיף. שירזי נידון לשש וחצי שנות מאסר בגין עבירות מס והלבנת הון, שנת מאסר בגין איומים וחצי שנה על הכשלת הליך שיפוטי.



"הנאשם בעל הבית של המיזם הפלילי", ציין השופט עודד מודריק בהחלטתו לגזור עונש כבד על שירזי. "בעבר הייתה תופעה של הקלת ראש בערכן של עבירות מס והלבנת הון של עבריינים, אלו נתפסו משום מה כמסוכנים פחות לציבור מאשר עברייני אלימות. לאחרונה השתנתה המגמה ובתי המשפט רואים את הפגיעה במרקם החברתי שהיא פועל יוצא מעבירות אלו כמצדיקים ענישה חמורה", הוסיף השופט מורדיק.



סנגורו של שירזי, עורך הדין שלמה בן אריה, מסר בתגובה כי "בית המשפט גזר על הנאשם עונש חסר תקדים בחומרתו, שלדעתנו לא משקף את העבירות שנטען שבוצעו. בכוונתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון ואנו מקווים שישמע את טענותינו באוזן קשבת".



"יעד משטרתי ראשון במעלה"



כזכור, בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את שירזי בחמישה מתוך ששת האישומים שהגישה רשות המיסים נגדו. השופט עודד מודריק קיבל את עדות עד המדינה והראיות שהציגה התביעה וציין בהחלטתו כי "בחנתי את המודעות של שירזי לעניין החשבוניות פיקטיביות. הגעתי למסקנה שהיה מודע".



בהכרעת הדין ציין השופט מודריק כי "הנאשם מהווה לאורך שנים 'יעד משטרתי' ראשון במעלה. הגדרה כזו איננה דבר של מה בכך. פירושה שנגד הנאשם הצטברו לאורך השנים מידעים הכורכים אותו בפעילות עבריינית המתפרשת על פני המדינה כולה, ואולי גם חוצה גבולות. זו פעילות מסוכנת שחשיבות סיכולה כל כך גבוהה עד השיא מצדיקה השקעת משאבים גדולים כדי לחשוף אותה או למנוע אותה".