בתום שבועיים של חופשה כפויה נפגשו אתמול המפכ"ל רוני אלשיך וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, שבה סוכם כי חופשתו של ריטמן תוארך עד יום ראשון הקרוב, כדי לאפשר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להשלים את החקירה בעניינו.



במח"ש מעריכים כי יש ברשותם ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגד הניצב אולם בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, הם מבצעים השלמות שאחריהן יועברו הממצאים הסופיים. ריטמן נחוש להילחם על חפותו אולם ברור שאם יוגש נגדו כתב אישום, הוא ייאלץ לפרוש מתפקידו.
 
ריטמן חשוד בביצוע מעשה מגונה ובהטרדה מינית של קצינה מחטיבת המודיעין של המשטרה, שבעבר שירתה תחת פיקודו, לפני כחמש שנים. אמש דווח בערוץ 2 כי במח"ש טוענים כי ריטמן היה שתוי בעת שביצע את העבירה המיוחסת לו ולכן לא היה מודע להתנהלותו וזו הסיבה שנמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף שעבר ביוזמתו.
 

שלשום הוציא המפכ"ל לחופשה כפויה את תת־ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין, בגלל ממצאים חמורים שעלו בדוח של ועדת בדיקה שבחן את התנהלות החטיבה. בין היתר, נכתב כי ניר ניהל קשר אישי עם הפקודה שלו והעניק לה סמכויות חסרות תקדים במינויים ביחידה. אותה פקודה היא המתלוננת בתיק ריטמן וניר הוא שמסר את הפרטים הראשונים למח"ש.
 
לפני כשבועיים, לאחר שנפתחה החקירה נגד ריטמן, הגיש ניר תלונה במח"ש נגד ריטמן ונגד בכיר מאוד באגף חקירות ומודיעין (אח"מ) בגין התנהלות המנוגדת לחוק. במח"ש מציינים כי טרם נפתחה חקירה בעניין.
 
שלשום זומן ריטמן לחקירה שנייה במח"ש, שם עומת עם אחת השוטרות שהעידו לטובתה של המתלוננת. ריטמן נשאל לגבי מסרון ששלח אל המתלוננת ביום הולדתה ובו איחל לה מזל טוב. "אני שולח הודעות דומות לכולם", השיב. הוא נדהם לשמוע את השאלה מדוע כתב לה גם: "מתי תתבגרי?"
 
פרקליטיו של ריטמן עורכי הדין אייל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, טוענים כי נעשה לו סיכול ממוקד. גם עו"ד איתן פלג, המייצג את ניר, טוען לחפותו של מרשו ואומר: "העובדה שהוא מסרב ליטול חלק במעשים בלתי ראויים וגם מדווח על מעשים אלה, הנה לצנינים בעיני קצינים אחרים שהחליטו לעשות לו סיכול ממוקד".