השיחות בבית הנשיא מתקיימות כבר חמישה שבועות. הצוותים דנו כבר בחוק יסוד: החקיקה, בוועדה לבחירת שופטים, בעיגון זכויות יסוד ובמעמד היועמ"שים. 
ח"כ מהליכוד על סיכויי ההידברות בבית הנשיא: "מצפה מהאופוזיציה לבגרות"
באופוזיציה מאיימים: "אם רוח הדברים תמשיך ותוביל - נדע לעצור את המשא ומתן"

חברת הכנסת אורית פרקש־הכהן, הנמנית עם צוות המשא ומתן בנושא הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM וטענה כי "אנחנו אחרי סדרה של דיונים וכרגע יש פערים - מצד אחד יש אווירה עניינית ורצינות גדולה ומחויבות גדולה להגיע להסכמות, מה שגם אנחנו מאוד רוצים, אבל מצד שני יש דברים שלא נתפשר עליהם. ביקשנו במחנה הממלכתי ואכן כך היה, להתחיל את הדיונים בנושא של הוועדה לבחירת שופטים, נושא עקרוני מאוד כי אנחנו לא מסכימים לפוליטיזציה של שופטים, זה משפיע גם על יתר הסוגיות. אז יש פערים, הצגנו את העמדות, גם כדי להבין את רוחב היריעה. אני מרגישה שבחלק מהדברים מסכימים. הוועדה לבחירת שופטים, היא כותרת לנושא מהותי".

בהמשך, הוסיפה: "אנחנו יושבים ומסבירים את הדברים, יש הקשבה מהצד השני, יש נושאים שבהם יש גם הסכמות. אני חושבת שהכי קל לבוא ולהגיד שמפסיקים את ההידברות, קל מאוד לאחוז בדעה הזו ואני מכבדת שאותה. קווים האדומים שלנו הם ברורים ואנחנו אומרים ואתם כל הזמן - לא תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט במדינת ישראל, וצריך לטפל בזכויות הפרט של אזרחי המדינה. רוב הציבור המוחלט בכל הבדיקות, מאס בהתנהלות הקיצונית של הממשלה הזאת ורוצה שיגיעו לפרשה". 

לסיכום, ציינה: "הבוקר ראיתי סקר ב'מעריב' שהוא הגיוני ונכון, ואומר שהציבור לא מבין את האובססיה בנושא הזה. אני ריאליסטית, אנו העשה הכול ואני חושבת שהממשלה תצטרך להתעלות לגודל השעה ולהבין שבסוף סדרי העדיפויות שלהם השתבשו לחלוטין. לדור הצעיר כאן אין שום תקווה להצליח לקנות דירה ולחיות חיים הגונים. הגיע הזמן שהממשלה תתחיל לעסוק בחיים - בנו".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm