שר המורשת עמיחי אליהו שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לגל האלימות בחברה הערבית. "זה דבר מדאיג, החברה הערבית חייבת לעשות פה שינוי יסודי ביחס לשמירת החוק במדינה. גם אם יש איזשהו מתח לאומי אנחנו לא יכולים לא לכבד את החוק", ציין.

חשד לרצח משולש בטייבה: אישה ושני בניה נמצאו ללא רוח חיים, הבעל נעצר
נכנס לעסק, ירה למוות בקורבן ושרף את הרכב בו נסע: רצח חאלד ג'בארין בג'דיידה מכר פוענח

עוד הוסיף כי "ברגע שאתה מחנך דורות לא לכבד את החוק במדינה, כשאתה יוצר חברה שאין בה מספיק סדר, אנחנו מגיעים למציאות כזו. זה לא יכול להישען אך ורק על מערכת של אכיפת חוק ברמה של משטרה. אנחנו רואים את האחוזים, את אחוזי הפשיעה, האלימות. זה לא מגיע מהאוויר, זה מגיע מזה שיש פה חוסר הזדהות עם שלטון החוק".

הוא המשיך לדבוק בטענה כי הבעיה העיקרית היא החברה הערבית עצמה: "כוח האדם שאנחנו צריכים במדינת ישראל הוא הרבה יותר גדול. ברור שעם הממשלה הזו לחברה הערבית יש עוד פחות הזדהות, עוד פחות הזדהות ממה שהיו בממשלות קודמות. החברה הערבית תופסת את הממשלה הזו כממשלה לעומתית אליה. כשחברה שלמה מבוססת על זה שהיא מנסה להתחמק משמירת החוק, הרי אצלנו לכבד את החוק זה ערך. גם אם אנחנו לא מסכימים על הממשלה הנבחרת אנחנו מבינים שהערך של שמירת החוק הוא ערך חברתי".

על הביקורת שסופג יו"ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר: "עוד לא עבר תקציב, ברור שהוא לא מצליח. התקציב בע"ה יעבור, יש פה הקמת משמר לאומי. זה לא פתרונות קסם. יש פתרונות אבל זה לא הפתרונות שהיינו רוצים להביא בבת אחת. אנחנו רואים שבירושלים זה היה הרמדאן השקט ביותר".

אליהו תקף את התקשורת: "אני מבקש לקיחת אחריות. כשאני אומר משהו בראיון רדיו, ולמחרת או כמה שעות אחר כך אומרות הפוך ממה שאמרתי זו סוג של אלימות. כשאנחנו כל היום מתכתשים בנינו אנחנו מייצרים סדר יום אלים. אני לא מאשים, אני מבקש לקיחת אחריות. אני מדבר על אחריות שלי, של עמיחי אליהו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.