ח"כ דבי ביטון ('יש עתיד'), תושבת הדרום, שוחחה בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחסה להיערכות לירי הרקטות האפשרי מרצועת עזה, כתוצאה מתחילתו של מבצע "מגן וחץ" אמש. 

בכיר לשעבר בשב"כ: כך ינסה הג'יהאד האסלאמי לשנות את המשוואה

"כל הלילה היינו דרוכים, הרגשתי כמו שהייתי ילדה שהייתי עושה מעשה קונדס שאמא שלי אמרה לי 'חכי שאבא יבוא', אז זה מה שהרגשתי. זה מאוד קשוח. כשיורים עליך אתה יודע שאתה צריך להיות בממ"ד, השקט המתעתע הזה, אתה צריך להשתנות בהתנהלות. בתי תלמידת י"ב, היא כבר מיום שני, מהמדורות, נשארה לישון באחד המושבים הרחוקים. הבת שנייה שגרה בכפר עזה עם ילדיה, פינו אותה, ואחת גרה באשדוד. אז יש לי את השקט הנפשי לפחות מהסביבה", סיפרה בתחילת הריאיון.

עוד המשיכה הח"כית ותיארה: "אני בממ"ד, בעלי נשאר בחדר, אתה מוצא את עצמך לא יודע איך להתנהל. זה לקרוא, להכין את החומרים שלך בממ"ד, גם כשאתה הולך לשתות אתה תמיד שומע, והבוקר, מבצע של מקלחת - הדלת צריכה להיות פתוחה, שמה מגבות על הרצפה על מנת שלא תחליקי, הכול פתוח כי בסוף אתה צריך להגיע לממ"ד. התחושה הזו לא נעימה, כבדה, אנחנו חווים אותה לאורך שנים ואני מאוד שמחה על מה שקרה עכשיו. זה מביא אותנו לתחושה של ביטחון. לנו כתושבים, ברגע שהצבא הוא היוזם, שהוא גם מחסל, בדיוק כמו שהיה בממשלת לפיד־בנט זה נותן לנו ביטחון. אני חושבת שכל עוד הם מתחילים להבין שעכשיו יש את האחראי, מי בעל הבית, זה בדיוק מה שצריך לעשות".

לשאלה האם היא מצפה מהממשלה הנוכחית להמשיך במדיניות הסיכולים גם נגד ארגון הטרור חמאס, השיבה ביטון בחיוב: "בהחלט, לאנשים האלה אין שום זכות לחיות. אנשים שהם מרצחים, העניין שלהם הוא רק להרוג, דיי לנו בטרגדיות שהיו לנו, איבדנו אנשים בנסיבות קשות על ידי טרוריסטים שמפוזרים לנו בארץ. הסוגייה הזו צריכה לקבל מקום ראשון בעדיפות, אני סומכת על גורמי הביטחון והמודיעין. הם פחדנים, אני זוכרת איך היו מתנהלים, אבי היה אומר לי 'הם פחדנים', ואתה יכול לראות את זה. תראה את השיתוק, זה לא שהם וויתרו, הם ערוכים. תעשו את זה בשיטתיות, יכול להיות שגם האזרחים יצאו כנגדם. ליבי עם הנפגעים החפים מפשע אבל כולם צריכים להבין, אם אתם יודעים שהם כאלה - ייתכן ותשלמו את המחיר".

לסיום, הדגישה: "אני מגבה את הממשלה גיבוי מלא, אני סומכת על גורמי הביטחון ובעיקר על התושבים, האזרחים, על המשמעת שיודעים להקפיד. אני לא יודעת אם נצליח להיפתר מזה, אבל כל עוד הם מתנהלים ככה צריך להבין שיש לנו זכות לחבוט בהם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM