חבר ועדת הכספים, ח"כ גלעד קריב (העבודה), שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב־103FM, והתרעם נוכח התקציבים הקואליציוניים שיגיעו אל המגזר החרדי מטעם הממשלה והם יעמדו על סך של 13.6 מיליארד ש"ח. 

ח"כ מהליכוד: "אני ולוין בנתק. מבן גביר צפויות בעיות"
סמוטריץ' טוען: זה הסיכום שהשגתי עם חיים ביבס והופר

"אם הממשלה הזו מדברת על צדק חלוקתי ועל חיזוק הרשויות, כדאי לומר שמתוך 13.6 מיליארד שקלים, מעט מאוד הולך לטובת המשימה הגדולה הזו", אמר בפתח דבריו, "אם הממשלה באמת הייתה מתעניינת בהעצמה של קהלים מוחלשים ורשויות שצריכות חיזוק, היה לה קרוב ל־15 מיליארד שקלים להשתמש בהם, אבל מה שהיא עושה בהם - היא נותנת מתנות מופרכות למגזרים קואליציוניים בהיקפים קיצוניים. יש הזרמה של מיליארדי שקלים לחינוך החרדי בטענה שצריך להשוות את תנאי הלימוד, אך לא משווים את הדרישות, כי שם אין דרישה לליבה".

בהמשך, עוד הדגיש: "הממשלה מעלה בקרוב ל־70 אחוזים את התמיכה באברכים - לא בבני נוער, אלא באנשים מבוגרים שלא הולכים לעבוד כפי שאני עושה וכל אדם שאחראי לחייו צריך לעשות. למה זה כל כך מקומם? כי 1.2 מיליון אזרחים ותיקים לא מקבלים שקל של תוספת. אני תומך ביהדות בתנאי שלא כופים אותה על אף אחד ושעושים זאת באופן פלורליסטי. כלומר, לא החרדים והמתנחלים יחנכו אותי, היהודי הליברלי. אם רוצים לתמוך בתרבות יהודית, אז בבקשה, אבל שהיא תהיה פלורליסטית ובטח שלא תהיה צבועה בצבעים פוליטיים. יש ניסיון לשנות את האופי של החברה הישראלית".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני 103FM