צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, וניסה להציג את היתרונות בקרן הארנונה שמעוררת סערה ביממה האחרונה. "קרן הארנונה או קרן הדיור באה לשנות עיוות שהלך ונבנה בשנים האחרונות - שהתושב איננו כדאי לרשות מקומית. הארנונה שמשלם תושב היא בממוצע 52 ש"ח למטר, ולעומת זאת תעסוקה משלמת 200 ש"ח למטר ואתה פחות או יותר צריך לפנות עבורה את האשפה", טען. 

"הגענו למאני טיים": חקיקת הרפורמה המשפטית תחודש לאחר העברת התקציב?
"עסוק רק בדברים קיצוניים": ראש עיר במתקפה חזיתית על סמוטריץ' בעקבות קרן הארנונה

עוד הוסיף כי "הפער הזה שהלך ונבנה גורם להעדפה מאוד חריפה של רשויות מקומיות לטובת בנייה לתעסוקה. אנחנו כל שנה צריכים לתכנן המון כדי להצליח לעמוד ביעדי הממשלה לבניית יחידות דיור והתחלות בנייה. מבנה התמריצים הזה צריך להשתנות - הרשות המקומית מאוד דומיננטית, בעלת רוב הסמכות, והיא צריכה לרצות. אנחנו רואים שרשויות מקומיות לא רוצות, אחרת המצב במגורים היה כמו בתעסוקה. מחירי התעסוקה לא עולים בעוד מחירי הדיור ממשיכים לעלות. עשינו רפורמה שמטרתה לשנות את התמריצים מבלי לעלות את הארנונה לתושבים".

בן: אתה לוקח כסף מהוד השרון כי אתה יודע שהארנונה העסקית עוזרת לרשויות היעילות, ואתה מעניש אותן. למה אתה לא מוזיל קרקעות? אתה הולך לפתרון הקל
"הממשלה הקצתה בתקציב האחרון 16 אחוז יותר כיתות ממה שהיה בתקציב הקודם, תקציב משרד השיכון באופן כללי ובעניין תשתיות בפרט הוא התקציב הגדול ביותר שהיה להם. תקצבנו ארבעה וחצי מיליארד ש"ח לתשתיות תחבורה. ראש רשות לא ממן מהתקציב שהוא מקבל לכיתה את פינוי האשפה והחינוך השוטף".

עוד הוסיף: "כמובן שיש מענקי איזון, אבל לבוא ולהגיד שמרכז הארץ שנהנה מגידול מתמיד מהכנסות מתעסוקה, ברשות מקומית טובה, ויש טובות בפריפריה, שעושות עבודה מדהימה במתן שירות לתושב, להגיד שרשויות שרחוקות 30 ק"מ מתל אביב יצטרכו להיות סמוכות על שולחן הממשלה בעוד גוש דן ימשיך להתחזק, וגם אחרי הרפורמה שלנו, הרפורמה שלנו תפסיק את התחרות הקשה מאוד על התעסוקה. הם ימשיכו להיות חזקים. טבעי שמי שנפגע מרפורמה לא אוהב אותה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.