ח"כ עידן רול התראיין היום (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בצל הויכוחים הסוערים שנרשמו באשר להצעת חוק קרן הארנונה בוועדת הכספים, והתייחס לדברים, לאחר שלבקשת יו"ר הוועדה משה גפני, רול הוצא מהישיבה באמצע, אך סירב להתפנות.

בליכוד משיבים למתקפה על קרן הארנונה: "דברים מופרכים"
"עסוק רק בדברים קיצוניים": ראש עיר במתקפה חזיתית על סמוטריץ' בעקבות קרן הארנונה

לטענה כי הוראת יו"ר ועדה או יו"ר הכנסת מחייבת, השיב רול כי "אם נמצאים בזמן הצבעות ואתה נציג הסיעה שמצביע, אז אי אפשר להוציא אותך, זה העניין. בסוף, האמת היא הבסיס להכול. אי אפשר להוציא נציג אופוזיציה בעודו מצביע על הסתייגויות, על חוק הארנונה, רק בגלל שהוא החליט. אי אפשר. במצב כזה, עוצרים, פונים לייעוץ המשפטי ומקבלים תשובה". 

רול הכחיש כי מנע הצבעה: "אני לא מנעתי אף הצבעה. למעשה, הקושי היה אפילו להצביע. מה שגפני עשה היום, זה משהו שלא קורה. הוא קטע את זמני הנימוק שיש לכל הסתייגות. אנשים רבים, כולל אותי, לא הספיקו להצביע. בסוף, הצבעתי". 

עוד המשיך והתייחס לחוק עצמו: "זה לא הגיוני שהממשלה תשתמש בכספי ארנונה לטובת ערים אחרות. יש מכשיר כלכלי שנועד להיטיב עם רשויות מוחלשות, אם הממשלה רוצה את זה, זה נקרא תקציב המדינה. לא מחליטים יום אחד לייצר איזה פול כספים לא ברור של כסף ומענישים רשויות שעושות עבודה טובה ומצליחות להגדיל את התפוקה שלהן, זה לא הגיוני. לא משנה מבחינתי גם מה זהות הרשויות בכל צד, עצם העיקרון הוא לא צודק. הוא עיקרון שהוא גזל של כספי ציבור, שאנשים נותנים לרשויות שלהם מתוך הבנה שהוא ישרת אותם למועדוניות קשישים, לתחבורה ציבורית, לגני ילדים, זה סדר העולם". 

רול נשאל לגבי העניין שמדובר בחוק שלהם, אותו הגישו בהצעת התקציב בדיוק לפני שנה, ובתגובה הכחיש: "את הדבר הזה, פקידי האוצר אכן הציעו גם בתקציב שלנו, אנחנו הוצאנו אותו ולא העברנו אותו בתקציב. הדבר הזה כבר הוגש לכל מיני שרי אוצר וממשלות, אצלנו הוא לא הגיע לתקציב. אנחנו סירבנו להכניס את הדבר הזה. זה שסמוטריץ' הסכים, זה עניין שלו. הם (פקידי האוצר) מציעים את זה כבר שנים, והממשלה הראשונה שלקחה את זה, זו הממשלה הזאת. זה גם המקום להיזכר, שאם כולם בממשלה הכל כך רודפת צדק הזאת, מזדעקים לטובת רשויות מוחלשות - הם לוקחים כמעט 14 מיליארד שקל כספים קואליציוניים. אצלנו היו 2.1 מיליארד". 

חבר הכנסת התייחס לשיחות ההידברות בבית הנשיא: "אנחנו לא טירונים פוליטיים, ואנחנו גם לא נכנסנו להרפתקה הזו בבית הנשיא מתוך איזושהי אמונה בטיב מניעיו של נתניהו. אנחנו עושים את זה, כי זה גודל השעה, והעם חייב ניסיון אמיתי לייצר פה חוזה חברתי חדש שיאפשר לנו להתקיים יחד עוד הרבה שנים. האם זה הולך לצלוח? אני לא יודע, אני כן יכול להעריך שהגענו לשעת ה־ש' והדברים ייחתכו לכאן או לכאן ממש בהקדם". 

לסיום, אמר: "הלוואי וזה יימשך. כרגע אני רואה ניסיונות כנים, לפחות מצידנו, לייצר פה משהו רחב יותר, הוליסטי, לא סביב הניסיון לשלוט בוועדה לבחירת שופטים של הקואליציה. בזמן הזה, יש לך את שר המשפטים, את יו"ר ועדת החוקה, רוטמן, שכאילו זורקים גיצים לתוך הדבר הזה, ושהיא מדורה גם ככה דליקה והרבה חוסר אמון".