חרף כל דברי הביקורת, הוועדה המוניטרית העלתה היום (שני) בפעם העשירית ברציפות את הריבית ב־0.25% ל־4.75% לשנה. ריבית הפריים (הריבית הבסיסית) תגיע ל־6.25% לשנה, ויחד עם התוספות האחרות הריבית על המינוס תחצה את ה־10% בשנה.

דווקא לאחר העלאת הריבית: בשורה מרגיעה מבכיר בבנק ישראל

שר אוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט שוחח עם גיא פלג ורוני בר-און ב-103FM והתייחס להחלטת הנגיד: "אין ספק שצריך להעלות את הריבית כי האינפלציה עולה, את זה אנו רואים במדד האחרון. מה שהעלה את המחירים זה העלאת מחירי המוצרים הבסיסיים אצלנו". 

בהמשך, התייחס לתקציב המדינה המסתמן ותקף: "שריפת אסמים כזו לא ראיתי מעולם. עברתי שישה תקציבים כשר אוצר, ממשלת רבין הייתה ממשלת מיעוט. היינו 56 חברי כנסת בלבד, 44 מהעבודה ו־12 ממרצ, זו הייתה הקואליציה. עבדתי מול החרדים, הערבים נתנו את אוסלו והחרדים נתנו את הצד הכלכלי. זה דבר קטסטרופלי מבחינת המשק הישראלי, זה לא רק שנותנים כסף שלא הולך לכבישים או למחקר ופיתוח, הוא הולך לאנטי. אתה מקבל אוכלוסייה בורה שלא יכולה לעבוד". 

"מה שהתקציב הזה עושה זה חורבן הבית. אי אפשר לתאר את הטירוף שעושים בדבר הזה. זה פשוט לא ייאמן. זה דבר נורא. שום דבר לא עומד בפני הרצון לשמר את הקואליציה. זה כבר לא חוסר אחריות, זה הרס. שריפת האסמים וחורבן הבית - זה פחות ממה שנתניהו עושה", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm