ח"כ קטי שטרית ('הליכוד') התראיינה הבוקר (רביעי) אצל ניסים משעל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM על רקע האישור הסופי של תקציב המדינה במליאת הכנסת, ברוב של 64 תומכים מול 55 חברי כנסת שהתנגדו. 

"אני חושבת שלמרות העייפות הרבה שאני חשה כרגע, יש התרוממות רוח. הולכות להיות לנו שנתיים טובות, שנפעל ונעשה את מה שהבטחנו לבוחרים שלנו", אמרה שטרית בפתח הריאיון. "בן גביר יקים משמר לאומי, תהיה משטרה חזקה יותר, מגובה ביותר שוטרים ואני בטוחה שיהיה בסדר. מה היה בתקציב הקודם? הרי לא עסקתם בו בכלל, בתקציב הקודם נתנו מיליארדים לעבאס ולחבריו, זה שהם לא הספיקו את הכול לנצל, אבל ניתנו. זה היה במסגרת התקציב וזה היה מתקיים אילולא הם היו נופלים, נקודה".

שטרית סתרה את הטענה כי הממשלה הנוכחית 'קונה את קולות החרדים': "לא קונים את קולות החרדים, מצמצמים את הפערים. ילד חרדי שלא לומד ליבה, קוראים לזה מוסדות הפטור, מוסדות שמקבלים מהמדינה - 50 אחוזים מילד ממלכתי או ממלכתי דתי. ילד שלומד במוסד מוכר שאינו רשמי מקבל 75 אחוזים, במקביל לילד שמקבל 100 אחוזים. אלא מה, הייתה רפורמה שנקראית 'עוז ותמורה' ורפורמת 'אופק חדש' שהכפילו את התקציבים למוסדות הדתיים לאומיים והממלכתיים. מורה שלימד בבית ספר ממלכתי או ממלכתי דתי קיבל שכר הרבה יותר גבוה". 

באשר למלחמה ביוקר המחייה, שטרית ציינה כי "קודם כל יש רפורמות שטובות מאוד. את מתקלחת? השמפו עולה הרבה כסף? אז ברפורמת התמרוקים תשלמי פחות. פתחנו את השווקים, הורדנו חסמים, פחות רגולציה. שכחת את הימים שבהם יום יום היו לנו עליות במחירי הדלק, החשמל והארנונה, אז היום אין לך את זה. נכון, יש עוד הרבה מה לעשות, מה לתקן, אבל אנחנו בסה"כ נמצאים 4 חודשים בממשלה הזו. עכשיו, לאור העברת התקציב, יהיה יותר רגוע. ברגע שתהיה רגיעה והמשרדים יתחילו לעבוד אני חושבת שנראה את זה. זה מה שקורה וזה מה שיקרה. הממשלה תחזיק ארבע שנים.

על האזרחים הוותיקים, פירטה שטרית: "גם אם הוא הולך לחנות של קרפור הוא מוצא הוזלה במחירים, גם אם הוא עולה לאוטובוס אז יש לו פטור, אם הוא צריך תרופות והן לא בסל התרופות אז יש לו פטור ממע"מ. יש רשימה ארוכה מאוד של דברים. אז נכון, נכון שאתם ממשיכים עם הדעה שהתקציב לא טוב. אתם מציגים במהלך השבועיים האחרונים שכספי הקואליציה הם 14 מיליארד לחרדים, מה שלא נכון לחלוטין. אתם במשך שבועיים מפמפמים את זה. יש גם משקל כבד מאוד על המורל במדינה הזו, ואתם צריכים לתת גם חלק במאמץ הזה כדי שהגורל יהיה גבוה יותר, לא חסר לנו אויבים מסביב".

לשאלה האם יש סעיף בתקציב שדן במלחמה בעוני, אמרה חברת הכנסת ש"אני בטוחה שילדים עניים ימצא להם בתקציב הזה פתרונות שאני חושבת שיסייעו מאוד מאוד. אני חושבת שיש שם דברים שבאמת באמת מצילים בלנסות לצמצם את הפערים. בתקציב הזה אני מאוד מקווה שאותו ילד שאתה מתאר אותו כרעב, אני מקווה מאוד, ותדע לך, כמו שאני מטפלת בנושא הדיור הציבורי, המשפחות החד הוריות, הילדים האלרגנים, ועוד המון נושאים. המאמץ הוא שווה. אנחנו יודעים שנביא את הבשורה לאזרחי ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM